Gå til innhold

Spørsmål ang. forstilling

Ranger emnet

Andreasvage

Anbefalte innlegg

Heisann, kan ikke så mye med bil så spør her jeg. Har vert på EU kontroll med bilen min for litt siden. Og noen av feilene jeg fikk var:

5.2 - Foraksel - dårlig innfestning - høyre framme.

5.2 - Venstre foraxlingforing står feil vei

Det jeg lurer på er hvor denne foringen ligger ? Hadde vert greit om noen kunne satt en ring rundt område den ligger på på bildet eller noe :) Og hva vil det si at det er dårlig innfestning på høyre side ?

Venstre fremme:

764515.jpeg

Høyre fremme:

764519.jpeg

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.2 - Foraksel - dårlig innfestning - høyre framme.

What to say. Hvis du ikke ser noen løse bolter eller rust eller whatever burde du kanskje la noen andre ta seg av vedlikeholdet. :)

5.2 - Venstre foraxlingforing står feil vei

Ytterst inni hjulet, under støtdemper og bremser sitter bærekula. Den sa de ingenting om. Foringene er den gummien du kanskje har sett innerst på bærearmen, der den er boltet til bærebrua under motoren. Hva de mener med feil veg skjønner jeg ikke helt, men enten ser du det selv at en eller begge av de to på v.side står annerledes enn h.side eller så får du bare gå tilbake og be de forklare deg.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et ufattelig dårlig ordvalg.

Dårlig innfesting foraksel betyr for meg at det er noe feil med innfestinga av traversen, feks. defekte traversforing, men eneklte bruker det på alt.

forakselforing montert feil vei, vil jeg tippe på er en bærearmsforing som skal monteres en bestemt vei, som er montert feil vei.

Her ville jeg reist tilbake og bedt de spesifisere feilene så andre skjønner va det er snakk om.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg måtte en gang tilbake og få forklart "slakke i rattaksel". Det han kalte slakk er 'standard klaring' levert fra Volvo. Spurte andre volvoeiere/mekanikere og verken de eller etterkontrolløren hadde brydd seg om såå lite slark. :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider