245tic Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 Har en 2003 1,9tdi som ryker svart og går veeeeldig dårlig, automat og drar veldig dårlig, høres nesten ut som den lekker turbotrykk? Men finner ingen slanger med hull eller noe? Feilkode: 17964: charge pressure control. Noen som har vært borti samme problem? Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteinarS Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 Prøvd å skifta eller rengjort luftmengdemåleren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245tic Skrevet November 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 Prøvd å skifta eller rengjort luftmengdemåleren? Nei har ikke gjort det altså, men tror du den ødelegger så mye da? Det er en litt rar lyd i selve bilen (blåse lyd) akkurat som det skulle vært lekkasje i en slange, men finner ingen ting! Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acell Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Her man det være mange ting! Mitt tips er å få levert inn på verksted å satt på tester kjappest mulig. Her kan det være alt ifra defekt dyse, innsprøytningspumpe, turbo osv. Ganske dyre ting, og har du diesel partikkelfilter kan dette gå tett, og dersom for tett må det byttes, å det koster ca, tja, 20-30 k. Så få ut feilkoder før du dreper andre ting. Edit: det enkleste du gjør eg å åpne pansret, starte motoren, å se etter defekt slange eller noe, kjenne om du kjenner luft som kommer ut noen plass, Er det bare en slange som har hoppet av, så fikser du dette selv :) Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245tic Skrevet November 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 Her man det være mange ting! Mitt tips er å få levert inn på verksted å satt på tester kjappest mulig. Her kan det være alt ifra defekt dyse, innsprøytningspumpe, turbo osv. Ganske dyre ting, og har du diesel partikkelfilter kan dette gå tett, og dersom for tett må det byttes, å det koster ca, tja, 20-30 k. Så få ut feilkoder før du dreper andre ting. Edit: det enkleste du gjør eg å åpne pansret, starte motoren, å se etter defekt slange eller noe, kjenne om du kjenner luft som kommer ut noen plass, Er det bare en slange som har hoppet av, så fikser du dette selv :) Lykke til. Jepp har sjekket slanger etc.. men finner ingen lakkasje og jeg har tilgang til diagnose apparater da jeg selger dette hehe, feilkoden:17964: charge pressure control. Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 En kamerat av meg hadde samme symptomer og feilkode som deg. Der var det en slange som måtte byttes, så var alt i skjønneste orden. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17964/P1556/005462 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245tic Skrevet November 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 Da er feilen fikset, var en slange som var ødelagt, kunne ikke se det før man hadde litt trykk i slangene, intercooler slangen ;) Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg