Gå til innhold

Passat 08 knirker i forstilling + treg DSG i kulda

Ranger emnet

Delta016

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en 08 Passat stv som, etter at minusgradene har slått inn, har begynt å knirke noe voldsomt i forstillingen når den går over fartsdumper, høres ut som en slags kompresjonsknirk, altså støtdemper komprimeres og det kommer lyd, og motsatt når den går ut. Nå er jo bilen såpass ny at jeg ikke kan tro at en demper er gåen, kan det være foringer eller endeledd?

Skal ha den på Møller på fredag, men greit å høre om noen andre har vært borti lignende på modellen? Trodde disse bilene hadde et vesentlig bedre hjuloppheng enn tidligere, men tydeligvis ikke.

Har heller aldri prøvd nybilgaranti før, er det sånn at man bare setter inn bilen når man tror det er noe galt og så sjekker Møller uten kostnad?

I tillegg synes jeg DSG kassa er utrolig tre når den startes fra kald. I revers er det såvidt den går bakover, men når den har blitt varm er den som den skal være, er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen vært hos Møller Ryen (forbilledlig god service forøvrig), de byttet det som var av foringer på bærebrua (som nevnt over) og problemet løst. Kjekt med nybilgaranti for dette hadde kostet noen kroner.

Fikk også montert en enkel motorvarmer til 2950 (det er da en god pris) og de mente absolutt jeg burde bestille en time for å ta en titt på DSG`en da den kan være litt nøkkete fra start dersom jeg kjapt tramper inn gassen.

Jeg skjønner nesten ikke at Møller skal ha så dårlig rykte på seg da jeg egentlig alltid har fått god service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider