vidaren Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 Hallo er ny på dette forumet men er erfaren på andre forum men da innen IT Jeg skal kjøpe meg en ny golf. Jeg har en 2000 modell nå og skal selge den mot en nyere golf. Jeg vurdere og en Mercedes Benz B180. Jeg vil ha en sport klasse med sports seter og litt ekstrautstyr som for eksempel multifunksjonsratt. Etter å ha sett en del på finn.no ser jeg at de fleste er diesel biler. Jeg har hørt at det er en lyd av motoren eller lignende husker ikke 100% hva det var men det var ikke no sont på bensin. Som dere skjønner så handler dette om hva er best av Bensin eller Diesel GOLF. Ser jo at en diesel har 1.9 mens en golf kan ha 1.2? 1.4 1.6 motor. Noen som har erfraing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf-mann Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Hva som er best av diesel og bensin. Tror du kan finne ca en milliard tråder rundt på nettet hvor dette diskuteres. Sånn jeg ser det : Har du rævva full av spenn - kjøp en golf gti (bensin) Jeg kjøpte meg en 2.0 tdi 2005 golf nå i år. 140 hk originalt. Den yter greit originalt, remappa den for litt siden og nå går den enda bedre. 170 hest ca.. Bruker ca 0.55 l/m ved ved motorvei kjøring. (det er bra synes jeg) Men så er det jo diesel. lyden er helt jævlig. Kler absolutt ikke bilen. Det er det eneste jeg kan klage på. Skulle jeg kjøpt en gti av samme årsmodell og km-stand tror jeg at jeg måtte ha betalt nesten 100 lapper mer for selve bilen. Så kommer forsikringen i tillegg som også er dyr siden det er en gti. Forbruket på gti vet jeg ikke helt, men drikker vel mer en enn diesel. For å si det sånn. Jeg vil tro at bensin er "best" i en golf. MEN det koster sykt mye mer. Valget er ditt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtierik Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 Jeg har en mk 5 Gti. Utrolig fornøyd! Hvis man kjører pent, så bruker den 07-08 på mila. Har du litt tung gassfot, så blir tanken fort tom. Forsikring=dyrt ( jobber med det) Golf GT som et alternativ, utrolig morsom bil. 170 hk er jo ikke ille det heller :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg