omegadti Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 har akkurat kjøpt en 190e avantgarde som originalt var en 1.8 men nå er det montert en 2.3 8v som er nyoverhalt. ut fra turtallet 3000rpm v/100 km/t ser jeg for meg at den enda har utvekslinga fra 1.8, er det slik som på 124 at automatkassen er den samme utvekslinga mens forskjellen ligger i diffen bak? kan jeg hente diff/klokke fra en 124 uten videre problemer eller tilpassinger? det akser no jævlig nå men vil heller ha en mere normal utveksling ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 Forstått det som at forskjellen ligger i baklokket mellom 201 og 124. MB har samme utvekslinger på alle sine 4-trinns automater, forskjellen ligger i klokka. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 har selv en 1,8 som ligger på 3000rpm når jeg holder 100km/t 2,0 og 2,3 henholdsvis 4 og 5 trins manuell ligger og på 3000rpm i 100km/t så vil ikke si at det er så uvanlig. men det er jo klart mulig å bytte diffen for å få ned turtallet. Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 Forøvrig helt enig i at turtall på 3000 ved 100km/t ikke er unormalt, må nesten opp på sekserutveksling eller diesel for å få det betraktelig ned. Det er en bensinmotor som liker det du greier å gi den av turtall. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegadti Skrevet November 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 Hvor kan man finne bakaksel fra 2.3/5 16v? Har lyst på diffbrems når jeg har alt annet fra før, har overtatt den røde som rosso her på forumet eide før Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 Du tenker på LSD-klokke fra 2.3-16, de er ikke barebare å få taki, ville kanskej hørt med Morten Stuestøl eller noe slikt. 2.5-16 har som oftest ASD, som er ye verre å bygge om til. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 sånn, hvis du kikker her, så kan det være du blir litt klokere:) http://baureihe201.de/W201/technik.htm Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegadti Skrevet November 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Forstått det som at forskjellen ligger i baklokket mellom 201 og 124. mener du fysiske forskjeller på selve lokket nå? og vil det si at jeg ikke kan bruke deler fra en 124? hadde gear og diffen fra en 2.3 16v på min gamle w124, men var ikke jeg som monterte det :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 mener du fysiske forskjeller på selve lokket nå? og vil det si at jeg ikke kan bruke deler fra en 124? hadde gear og diffen fra en 2.3 16v på min gamle w124, men var ikke jeg som monterte det :( om eg forsto det riktigt og som eg tor og har hørt så er de som einar sier at det kunn er bak lokket(bakre innfestnign på diffen) som er forsjellig, men det bruker du bare fra 190`n og da skal det passe :) er nesten(les NESTEN) helt sikker på att det er samme størrelse og bredde på diffene :) håper du ble litt klokere av inlegget mitt :) jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omegadti Skrevet November 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 joda, hjalp godt på det ;) må det shimses på nytt eller kan man bare flytte det rett over tro? takker for alle gode svar hittils. er vel ikke uvanlig med en slik utveksling, har en kompis som har en 2.3sport og den akser jeg lett fra, men når vi bikker 160 begynner det å helle andre veien fordi han har lengre utveksling:) har hatt 124 før og bygd om til asd, den prosessen gidder jeg absolutt ikke en gang til, diffbrems er mye enklere og mer solid ;) gidder heller ikke å bygge om til manuell da jeg faktisk liker automaten til mercedes og syns dem suger på manuell, den eneste gode manuellkassen jeg har prøvd i mercedes er getragen fra 16v. ellers er det grøtrøring og lite definerbare skiller ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Lokket bakerst er forskjellig, bakre feste, dette er bare å skifte, så er det forskjeller på mellomakselflenser og evt. drivakselmedbringere. 190E1.8 har 3.46:1 utveksling, mens 2.3 har 3.27:1, dette med automat. det vil tilsi litt mere toppfart på 2.3. 2.3 16 har eneten 3.27:1 eller 3.07:1 Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.