Gå til innhold

motor problem :(


Jeyhey

Anbefalte innlegg

handla meg en 230E for 3000kr den er kun rullet 167 tusen men var litt som måtte fikses til eu kontroll... tror jeg har fikset alt nå og skal ha prove skilter og kontroll i morra...

 

men bilen er tung starta og det har den vert fra dag en når jeg kjøpte den...

 

som regel har den nesten starta med en gang men står og putrer på laft laft turtall neset saa den døør og av og til døør den men rører jeg speed eller brems så dauer den... til den er blitt varm som tar omtrent 2-3 minutter.

 

men i dag dagen før kontroll ville den nesten ikke i det hele tatt vrei om mange ganger staret men dauet med en gang.

 

bilen stod en stund før jeg kjøpte den det er en 1986 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere ting som kan lage slikt trøbbel, men steder å begynne er gjerne OVP(overspenningsrelè, blenkt relè med en elelr to sikringer på toppen, som ligger bak batteriet med hjernene), vakuumlekkasjer og falskluft er de også nøye på, ellers så kan en sjekk av pumperelè(kaldstartsfunksjon) og grunninnstilling være verdt en kikk, lambdasensor er og en mulighet, me den pleier sjelden å balnde seg inn før motor har gått ei god beite, tempsensor til motorstyring også, men da pleier trøbbelet å komme varm.

 

En ting jeg ikke har nenvtn inni der, er at tenningsanlegget gjerne trenger litt oversyn, de kan gå tilnærmet fint, men være i elendig forfatning i tenningsanlegget, dette pga veldig høy spenning i dette, vises gjerne ved startproblemer og høyt forbruk.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere ting som kan lage slikt trøbbel, men steder å begynne er gjerne OVP(overspenningsrelè, blenkt relè med en elelr to sikringer på toppen, som ligger bak batteriet med hjernene), vakuumlekkasjer og falskluft er de også nøye på, ellers så kan en sjekk av pumperelè(kaldstartsfunksjon) og grunninnstilling være verdt en kikk, lambdasensor er og en mulighet, me den pleier sjelden å balnde seg inn før motor har gått ei god beite, tempsensor til motorstyring også, men da pleier trøbbelet å komme varm.

 

En ting jeg ikke har nenvtn inni der, er at tenningsanlegget gjerne trenger litt oversyn, de kan gå tilnærmet fint, men være i elendig forfatning i tenningsanlegget, dette pga veldig høy spenning i dette, vises gjerne ved startproblemer og høyt forbruk.

 

rele skal handles i morra. har skjekket det meste av slenger og slikt en slange jeg ikke får på men ikke så viktig tror jeg den som går fra luft filteret og til toppen...

grunninnstilling?

tenningsanlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg starter bilen så starter den på første vrid vær gang med en gang men kun 1 sec og så må jeg slite lenge med og få den i gang... men når den kommer seg så lever den sitt eget liv speeder jeg så dør den så ma bare la den leve selv opp og ned på turtallet til den kommer seg etter 3-4 minutter... har skiftet plugger. hva er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår