MarcusN Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Fikk en mangellapp fra teknisk utekontroll, siden bilbeltet hadde vridd seg og jeg derfor kjørte uten. Regner med at det er enklest å bestille etterkontroll hos Statens vegvesen, men vet ikke hvor lurt det er å ta sjansen på dette. Aner jo ikke hvilken kontrollør jeg får, eller hva slags humør vedkommende er i. Er det vanlig at de ser etter flere feil enn det som står på mangellappen? Siter '95 Subaru Legacy 2.0 GL '99 BMW E39 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 vel dropper du og møte opp mister du skiltene....og ja de KAN sjekke hele bilen vist de føler for det;) Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Du skal ikke til EU-kontroll? Dermed kan du kun bestille det hos en trafikkstasjon! Vanligvis så sjekker dem ikke noe annet enn det som står på mangellappen, men man vet jo aldri... Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papi. Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Dei skal i hovudsak kun sjekke den aktuelle mangelen, men er ingen som kan nekte dei å gå over heile bilen, om dei mistenkjer noko utover det vanlige. Eg hadde eine bilen min inne hos teknisk grunna mistanke om uoriginal eksos, og dette endte med at dei gjekk over motor og understell i tillegg. Eg fekk godkjent eksosen, og elles var alt på stell. Om du bestiller time, bestill så nært oppmot slutten av arbeidsdagen som råd er. Om ting er tidkrevjande, gidd kontrollørane vanlegvis ikkje sjekke meir enn naudsynt, for å rekkje heimatt. Siter Bilforumet.noModerator: Annet bilrelatertPapi Media Productions @ Youtubewww.youtube.com/user/PapiMediaProductionsI <3 CAKE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Var en på et forum som hadde en 2er-Golf og ble stoppa med uoriginale lykter i år, endte med full visning hvor de oppdaget at understellsnummeret var endret, noe ikke engang eier visste om... Bilen hadde også VR6-motor i stedet for originale 4-sylinderen, kontrolløren hadde vel sagt noe som at Biltilsynet også kunne telle :) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarcusN Skrevet November 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Dei skal i hovudsak kun sjekke den aktuelle mangelen, men er ingen som kan nekte dei å gå over heile bilen, om dei mistenkjer noko utover det vanlige. Eg hadde eine bilen min inne hos teknisk grunna mistanke om uoriginal eksos, og dette endte med at dei gjekk over motor og understell i tillegg. Eg fekk godkjent eksosen, og elles var alt på stell. Om du bestiller time, bestill så nært oppmot slutten av arbeidsdagen som råd er. Om ting er tidkrevjande, gidd kontrollørane vanlegvis ikkje sjekke meir enn naudsynt, for å rekkje heimatt. Dette bekrefter mine mistanker om biltilsynet ja. Men hørtes ut som et bra tips :) Får prøve å bestille så sein time som mulig, siden bilen ikke akkurat er i topp stand.. Siter '95 Subaru Legacy 2.0 GL '99 BMW E39 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Må du dukke opp hos Statens vegvesen da? Fikk også en mangellapp på utekontroll i januar i år på eksos lekkasje og at jeg måtte "samle" ledningene til lyktene mine bedre enn hva jeg hadde gjort. Brukte 2 strips og fikk fiksa lekkasjen hos eksosfirma. Dukket så opp på Opel og de gikk over de 2 feilene og det var det. Fikk beskjed av kontrolløren som stoppet meg om at han ville se litt nærmere på lyktene mine hos statens vegvesen, men rett før jeg fikk kjøre videre sa han at jeg kunne dukke opp hos dem eller et godkjent verksted som kan ta eu. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarcusN Skrevet November 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 Fikk beskjed av kontrolløren som stoppet meg om at han ville se litt nærmere på lyktene mine hos statens vegvesen, men rett før jeg fikk kjøre videre sa han at jeg kunne dukke opp hos dem eller et godkjent verksted som kan ta eu. Det var jeg ikke klar over, men det ser visst ut til at jeg må til merkeverksted uansett. Sikkerhetsbeltet har hengt seg helt opp. Kanskje de kan ta seg av etterkontrollen med det samme. Siter '95 Subaru Legacy 2.0 GL '99 BMW E39 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 Det var jeg ikke klar over, men det ser visst ut til at jeg må til merkeverksted uansett. Sikkerhetsbeltet har hengt seg helt opp. Kanskje de kan ta seg av etterkontrollen med det samme. hørtes igrunn rart ut at man kan ta det hos et vanlig verksted...trodde man MÅTTE til bt jeg.... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 Det står på kontrollseddelen om man kan vise bilen hos ett godkjent verksted eller må til SVV Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.