Golf2 Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 Originally posted by FSR http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/2019472.htm Skal ikke garantere, men jeg har en følelse av at dette er en vanlig bryter. Altså at du slår på bryteren og så må du slå den av igjen med et nytt trykk. Ganske ugunstig for en starter, men det går sikkert an å modifisere den med litt kløkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Originally posted by boXer Trenger vel ikke koblingsskjema for å sette bryter mellom 2 ledninger(,på tenningsbryteren). Hvilke to ledninger? Det varierer vel fra bilmerke til bilmerke....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Originally posted by Jonaldo Hvilke to ledninger? Det varierer vel fra bilmerke til bilmerke....... Ja. Så det må du jo finne ut selv avhengig av hva slags bil du har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Kan noen forklare meg hvordan en en-pols bryter virker? Eller er en-pol = en fas (på norsk)? Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2 Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Originally posted by Slim! Kan noen forklare meg hvordan en en-pols bryter virker? Eller er en-pol = en fas (på norsk)? Stemmer det ja. En helt ordinær bryter altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nova turbo Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Originally posted by hodetunderarmen skal montere en startknapp. Skal bli dritlekkert :D , men finner ingen brytere som er kule. noen tips om hvor jeg får tak i det? har sjekket biltema, clasern og thorshov men ingen har den finishen jeg vil ha. tenkte en rund svart trykknapp:rolleyes: kjøpte min på bilxtra. kosta ca 100 kr, funker bra. den er heilt svart Siter second place is the first looser OPEL POWER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboDad Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Originally posted by golfing Skal ikke garantere, men jeg har en følelse av at dette er en vanlig bryter. Altså at du slår på bryteren og så må du slå den av igjen med et nytt trykk. Ganske ugunstig for en starter, men det går sikkert an å modifisere den med litt kløkt. Denne bryteren har IKKE holdefunksjon. Dvs at den bryter kretsen når knappen slippes. Hadde det vært holdefunksjon på den hadde det stått der. Siter www.samepower.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2 Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Originally posted by TurboDad Denne bryteren har IKKE holdefunksjon. Dvs at den bryter kretsen når knappen slippes. Hadde det vært holdefunksjon på den hadde det stått der. Tviler på det egentlig. Noen som har kjøpt og prøvd denne som kan motbevise meg kanskje?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Vanskelig å si. Rart det ikke står. Er ikke akkurat lett å se det på den heller. Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Elfa har en genial måte å beskrive en bryters funksjon på. f.eks. en trykkbryter som går tilbake når du slipper: fra-(til) Mens en trykkbryter som ikke går tilbake (kretsen brytes ikke når du slipper) fra-til Når det gjelder vippebryter: til-til osv. i verste fall tar du en tur til butikken og trykker på knappen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboDad Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Originally posted by golfing Tviler på det egentlig. Noen som har kjøpt og prøvd denne som kan motbevise meg kanskje?:) Jeg kan motbevise det, ved å si at denne bryteren bryter kretsen når du slipper knappen. For om den ikke hadde gjort det, hadde det stått at den hadde vekslet, og da hadde det sett sånn ut: http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/2019472.htm Tror du meg nå? Siter www.samepower.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf2 Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Originally posted by TurboDad Jeg kan motbevise det, ved å si at denne bryteren bryter kretsen når du slipper knappen. For om den ikke hadde gjort det, hadde det stått at den hadde vekslet, og da hadde det sett sånn ut: http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/2019472.htm Tror du meg nå? Funker heller dårlig å linke til elfaprodukter. Tar meg frihet til å bruke denne som eksempel: 35-535-00 (søk) Denne har fra-til, fra-(til) og til-(fra), virkemåten til dette har Decepe forklart. Bryteren som er diskutert i denne tråden har ikke slike betegnelser. Kontaktfunksjonen til bryterne er forklart med momentan og dobbeltrykk. Skal en da tolke dobbeltrykk som at bryteren "holder" og at momentan betyr at bryteren "slipper"? Må vel bli slik. Er vel på tide å innse nederlag da....:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G.O.M.P. Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 det er vek bare og sette bryteren på styrestrømsledningen til starteren. da setter du sviten i tenning on posisjon (hakke før du starter bilen) og trykker på knappen. men da må du dra ledningene ut av svitsen, det er sikkert noen som vet en lettere måte Siter - 98 ITR - 00 Civic Vti - 77 Civic 3d 1,2 (prosjekt, trenger motor) - 95 Astra 1,8 16v GLS (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 har ikke lest hele tråden da, men jeg har startknapp i Camaroen, banalt enkelt å installere da. og jeg er ikke elektriker. Jeg skrur på tenningen med nøkkel først. startknappen står på en egen krets, det som er teit med det er at jeg kan kjøre starteren uten å ha tenningen på. solenoiden til starteren drar litt mye strøm, så jeg har et rele i motorrommet som startknappen styrer, som igjen trekker solenoiden og starter motoren. Alt dette er tatt ut nå da, men det er en annen historie, hadde en litt morsom episoden når jeg glemte å skru på tenningen og prøvde å starte bilen. Fyllte selvfølgelig eksosrøra opp med bensindamp, for så å nesten sprenge eksosanleggene når jeg fant ut at jeg hadde glemt tenninga. Startknapp er ganske komf egentlig, vet ikke hvorfor, bare liker det. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.