erho81 Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Hello guys :) Har en MB E220 W124 1993 Aut. KM: 387000. Sliter med at bilen rister når jeg gir gass fra null i noen sekunder. Under vanlig kjøring virker alt ok. Har en anelse om at det kan være girkassen som trenger service, med tanke på at den på en måte smeller inn i gir når jeg skifter fra P til D eller R. Kan dette stemme? Noen andre med lignende problem? Erlend Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acell Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Dette kan godt være gummiopplagringen til mellomakslingen som er røkken.. Billig og enkel del å fikse :) kryp under bilder å se om gummien har løsnet ifra metallet. MB kasser er meget solide... men har bytta en del slike gummioppheng. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erho81 Skrevet Desember 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2010 Har sjekket gummien, og den ser grei ut. ca 1 - 2 cm tykk? farge svart? Sjekket i samme omgang hardykopplingene, og de så meget solide ut. Kan det være noe annet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balder1000 Skrevet Desember 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2010 Har du sjekket olja på kassa? Siter Med hilsen Balder1000 Tilhenger av: http://www.BimmerNorway.net http://www.BilforumNorge.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erho81 Skrevet Desember 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2010 Oljen på girkassen ser fin ut. Akkurat på streken, og fin farge :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erho81 Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2011 Andre som har peiling på hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da90el Skrevet Januar 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2011 Når skiftet du olje på kassa sist? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erho81 Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2011 Ca 4 år siden, og nermer seg 60000km har planer om å ta det til våren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da90el Skrevet Januar 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2011 Etter erfaring har kan et oljeskift allerede nå gjøre underverker på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erho81 Skrevet Januar 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2011 Ok :) tenkte jeg skulle gjøre det selv, er det noe du har erfaring med? Tidsbruk. Evt ting jeg bør sjekke mens bunnpanna er av. Hvilken olje er best. Vanskelig? Bør det være 2 personer på en slik jobb? Spesielt verktøy? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
da90el Skrevet Januar 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2011 Har ikke skrudd mye på Mercedes, men har byttet olje og filter på en Starcraft. Hvis det er i samme stil, da er det egentlig rett fram med å løsne bunnpannen på kassa, bytte evt filter, smekk sammen og fyll opp. Vil tro at det ikke krever mer avansert verktøy enn hva du finner i et vanlig verktøysett(fastnøkler, skralle, kopper, umbrako). Gå for syntetisk ATF olje og nytt filter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erho81 Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2011 Er egentlig mast bekymret for hvordan jeg skal få tømt TC og fyllt den opp skikkelig. Har også lest at jeg bør følge det samme intervaller på diffen bak. Er det ett spesielt merke jeg bør gå for når det gjelder olje til Mb? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erho81 Skrevet Juni 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2011 Beklager at jeg henter frem en gammel tråd igjen. Har hatt bilen på verksted nå, her er det de har funnet og fikset :) olje og filter på kassen er skiftet, bremserør er skiftet, nye plugger og pluggledninger, oljeskift på motor, oljefilter, bensinfilter, luftfilter, bremseklosser og skiver, lambdasonde, 4 hjuls kontroll m/justering. gummiopplagringen til mellomakslingen ser fin ut, hardykopplingene er fine. Bilen rister fremdeles, og det kjennes nesten ut som at det er noen løse bolter en plass.......... Neon som har peiling? Erlend Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Juni 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2011 Foringer i bakstillingen, spesielt de 4 store som star i selve traversen, har oppelvd at bakstillinga har levd sitt eget liv, og ristet på grunn av det. Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg