Gå til innhold

Motorproblemer Ford Escort 1,6


Satanoperca

Anbefalte innlegg

prøvde å få hjelp men det er vist ikke greit her på forumet ...tråden ble slettet men prøver meg igjen ...modder.....det var unødvendig, trodde det var lov å prøve å hjelp ....

 

kjørte til jobben i dag morges ..bilen 1,6 Escort startet å fuske litt men etterhvert mer og mer....trodde først det var en pluggkabel el. men stoppe bilen for å ta en liten titt.

motorrum realt tilgriset av olje ser ut som det kommer fra dele mellom topp og blokk ..men litt vanskelig å se. Nesten tom for vann og lite olje igjen (lekasjen) olja under olje lokket var blitt grå/brun ....har egentelig dratt den sluttningen at topp pakningen er gåen (ikke helt) men slik at den spytter ut olje og får litt vann i olja.

Det rare er at når bilen stod i hele dag på jobben jeg ut for å starte den å kjøre den inn i verkstedet startet den fint og gikk helt reint, tror vel det at det som har skjed er at det vesle av vann som har kommet inn i sylinderne har fått tid til å fordampe .

Jeg regner ikke med at den blir "frisk" av seg selv.

regner med at det må slipes topp og ny pakning, er ikke skremt av det men er endel jobb.

Endret av JChE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man følger reglene, blir ikke trådene slettet heller. For å unngå at du skulle få sletta tråden din enda en gang, endret jeg trådtittelen til noe mer beskrivende. Dette står også i reglene, i tillegg er det ikke tillatt med dobbelposting og div. andre ting. Anbefaler deg en tur inn på Bilforumet - Regler

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt det oppe for ca 1 år siden etter jeg kjøpte bilen med røket regreim, kjøpte da en delebil som jeg tok toppen ifra den gamle hadde krokete ventiler, regnet med at den andre toppen fra dele bilen var ok siden motoren var ok .

den største jobben er vel egentelig å syke seg opp til den , det som er greit er at jeg har et godt og varmt verksted å stå i !

Slipte ikke toppen den gangen da jeg regnet med at det var unødvendig og sikkert veldig dyrt men fikk en pris her om dagen 760,- + moms og det er jo ikke gæli!

Får begynne å rive det opp i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel da er alt tatt opp ... topppakning så fin ut toppen er rett ..har målt den !

fikk et tips av en som jobber med biler , sjekk om utåndinga fra toppdeksel er åpen, det var den ikke.

Det sitter en liten rund filterboks med en slange som går til luftfilteret og en tynn som går ned på innsuget.

filteret inni denne boksen var full av guffe og har mest sansynelig fryst ,dette ga for stort trykk inne i motoren med et topp deksel som kanskje ikke satt stramt nok kom olja ut og den dårlige motorkraften var rett og slett for lite olje til løfterne til ventilene...

noen kom.

har ihvertfall bestilt deler inkl. den filter boksen vasket rent slanger ifra denne monterer ny toppakning og ser hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår