Gå til innhold

Galant 91' med 1,8L starter ikke (Løst)

Fjellvang

Anbefalte innlegg

Som tittelen så fint sier, bilen starter ikke.

Når jeg vrir nøkkelen til hakket før starteren skal slå inn kommer av og til lysene på og alt virker lovende,, men når jeg skal vri det lille extra så starteren snurrer skjer ingenting annet enn at alle lysene forsvinner (ikke kupelys).

Noen ganger kommer ingen lys på når jeg vrir nøkkelen til hakket før starteren.

Hører noen reler som klikker, men eneste som skjer er at lysene slår seg av (detter skjer kun di gangene jeg får lysene på).

Kan det være hjernen som har takket for seg?

Har hatt start 2 ganger etter at den begynte å tulle..

Endret av Fjellvang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Mekonomen sin søkemotor har den en Motorkode: 4G37

Hvilken generasjon galant, hvilken årsmodell?

Og er det automat eller manuell?

Hvis batteriet er slitt kan det føre til problemer som du beskriver uten at man nødvendigvis merker det på andre elektriske funksjoner. Slitt startmotor/innslag kan også gi samme feil. Har du automat kan startsperrebryteren i girkassa gi problemer. De to siste feilene fikk jeg på min galant i tur og orden. Det var en G6, 88modell.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MODELLEINFO

Merke: MITSUBISHI

Modell: GALANT (VI)

Typ: 1.8 (Kat)

Registreringsår: 1988-1992

TYPEINFO

Karosserikode: E3*A

Motorkode: 4G37

Motoreffekt: 63, 66

Hva Mekonomen sier meg :p

Samboeren min sin bil, kan ingenting om disse Japsene, kjører Volvo selv ^^

Er en manuell. Har prøvd å gi hjelpe strøm utenat det hjalp, så er ikke noe galt med strømmen.

Hun har vært plaget 2 ganger med at Check Engine lyset har kommet på når hun har blinket til venstre, ene gangen stoppet bilen.

Skal prøve å se over ledningene med rattet, må bare mote meg opp -15 grader her og selvsagt ingen garasje tilgjengelig :oohh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å trille igang bilen når dette skjer. Starter den da, er det startmotoren og/eller innslaget som er dårlig. Startmotoren sitter under innsugsmanifolden, trangt som faen men det går akkurat å få henda ned der. Og ja, ny starter koster flesk, men det er vel ikke nødvendig å nevne siden det er Mittibushen. Husker ikke hva jeg ga for min, men det var ihvertfall billigst på bilxtra den gangen. Byttestarter, så man får igjen pant for den gamle.

Hjernen har neppe noe med dette å gjøre, strømmen til innslaget går bare via tenningslåsen. Når startsperrebryteren i girkassa røyk på min, kjørte jeg i lengre tid med en tynn ledning fra innslaget og inn i bilen, og den dytta jeg inn i sigarettenneren når jeg ville starte :D

Som sagt, prøv å trille igang, så ser vi hva som skjer. Og den check engine-lampa er sikkert bare en forbigående feil, begynner å bli gamle disse bilene.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tittelen så fint sier, bilen starter ikke.

Når jeg vrir nøkkelen til hakket før starteren skal slå inn kommer av og til lysene på og alt virker lovende,, men når jeg skal vri det lille extra så starteren snurrer skjer ingenting annet enn at alle lysene forsvinner (ikke kupelys).

Noen ganger kommer ingen lys på når jeg vrir nøkkelen til hakket før starteren.

Hører noen reler som klikker, men eneste som skjer er at lysene slår seg av (detter skjer kun di gangene jeg får lysene på).

Kan det være hjernen som har takket for seg?

Har hatt start 2 ganger etter at den begynte å tulle..

Sier du at starten går rundt, men drar ikke motoren rundt?

Kan jo være at inslaget på starten har frosset fast? Den dras jo bare av en magnetventil, så det er mulig. Eller at den rett og slett ikke fungerer?

Ny starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Har ikke fått sett noe på bilen selv, da vi har holdt på å flytte..

Fadern og brodern har fått sett litt på den :)

Starter ikke ved bruk av nøkkelen, men vis di tjuvkobler starteren får di start, men den stopper igjen ved bruk av blinklys eller revers :confused:

Fadern sier at et stort blank rele i nærheten av hjernen klikker veldig mye.

Noen som vet hvilket rele det er, hva det styrer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...