vidar09 Skrevet November 27, 2010 Rapporter Share Skrevet November 27, 2010 Hei...Har opptaget at motoroljen går rett igjennom...dvs at når jeg fyller på olje så kommer det rendende ganske så mye ut på høyre side bak/under motoren...Når jeg med varm motor etterfyller olje begynner det og ryke i bakerst nederst..Når bilen står stille renner den tom for olje...klarer ikke og se hva det er forde jeg ikke kommer under bilen...noen ideer om hva som kan være årsaken til denne lekasjen?? Har også problemmer med og finne noen som idet heletatt vil røre bilen så hvis det er noen her som kan være behjelplige med og få fikset dette så kontakt meg....er for øyeblikket fotgjenger og liker ikke det noe særlig...mail meg gjerne noen tanker direkte...vidarhansen09@gmail.com.... PLEASE HELP...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 27, 2010 Rapporter Share Skrevet November 27, 2010 Hørtes rart ut. Har du sjekka om oljefilteret sitter ordentlig på plass? Mulig bunnpanna har fått seg en trøkk? Kan jo også være sprekk i blokka hvis du er uheldig. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidar09 Skrevet November 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2010 Har kikket litt men ser ikke så mye...kommer jo ikke under heller så da er det heller vanskelig men har ikke kjørt på noe som helst som kunne forårsaket dette heller...skal skjekke det med olje filteret...men hvis blokka har sprukket så er det vel ikke noe og gjøre med det??? kanskje billigere og kjøpe ny bil?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Har kikket litt men ser ikke så mye...kommer jo ikke under heller så da er det heller vanskelig men har ikke kjørt på noe som helst som kunne forårsaket dette heller...skal skjekke det med olje filteret...men hvis blokka har sprukket så er det vel ikke noe og gjøre med det??? kanskje billigere og kjøpe ny bil?? Hvis blokka har sprekt så er det nok like greit å kjøpe ny bil ja. Er jo ikke akkurat problemfrie disse bilene heller så.... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Lenge siden du har skifta oljefilter? Jeg har vært ute for biler hvor oljefilteret har sittet på så lenge at det har rustet hull i oljefilteret. Ellers så kan det være hull i slanger eller rør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidar09 Skrevet November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Ikke så allt forlenge nei...kommer ikke under bilen forde jeg her i oslo ikke har noen sted og få løftet bilen opp...noen som kjenner et slags gjør det selv sted?? ikke noe særlig og ligge igata med snø nei... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenLia Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Sjekket toppdekselpakkningen? Jeg har defekt toppdekselpakkning, renner olje overalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidar09 Skrevet November 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 Nei...olja ser ut til og komme ifra den nedre bakre del av motoren bak høyre hjul...rundt topdekslet er det tørt...Noen som kjenner et billig bilverksted som er villig til og se på bilen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Desember 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2010 du burde ringe de som skiftet oljen først og høre med de om filtret er løs eller lignende... da det høres mest ut som det kan være tilfelle eller lignende -regner med at du hadde nok frost vesk i radiatoren før kulda kom for godt? ellers kan jo også være tappe skruen for motor oljen som ikke ble strammet nok og har løsnet -da renner oljen like fort som du fyller opp slik du beskriver og at filtre er også løs -ellers på de andre mulige feil ville vel ikke oljen rent ut så fort ville jeg tro :) Husk å ikke kjøre noe særlig med bilen når motoren ikke har noe olje... da blir garantert motor havari, unødvendig når feilen kan være så enkelt og billig å fikse ;) du får ha like til og håpe på det enkleste :) forresten det er ikke noe problem å legge seg under bilen for å kikke: kjør den ene siden på en fortau så du får litt plass under bilen, som sagt da vil du fort se hvor det renner ut olje, både filtre og tappepluggen er synlig fra undersiden mener jeg å huske, filtre kan du prøve å vri og hvis du greier det med henda så er den løst nemlig, samme med tappeskruen :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidar09 Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2010 vel....fått bilen opp i lufta,vasket bilen under,(olje over allt)og funnet ut at det eneste som kan være er at simringene er gått ut på dato....så da er det å bytte og se hva som skjer etter på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidar09 Skrevet Desember 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2010 vel...problemet var simringene som hadde fryst istykker...nå var det jo sånn at etter og ha ringt endel verksteder fikk jeg allt ifra at "vi rører ikke denne type biler" til "vel..dette er et ganske dyrt problem da det er mye jobb og ordne dette og vi tar kr 1850 i timen osv..osv..til en som sa at simringene koster ca kr 80 pr stk og at det tar en ca.2 timer og bytte av en timepris på kr 880...så siden jed ikke føler for og gjøre dette i -20 gikk bilen på verkstedet...dvs.det siste som hadde den mest fornuftige prisen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Desember 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2010 vel...problemet var simringene som hadde fryst istykker...nå var det jo sånn at etter og ha ringt endel verksteder fikk jeg allt ifra at "vi rører ikke denne type biler" til "vel..dette er et ganske dyrt problem da det er mye jobb og ordne dette og vi tar kr 1850 i timen osv..osv..til en som sa at simringene koster ca kr 80 pr stk og at det tar en ca.2 timer og bytte av en timepris på kr 880...så siden jed ikke føler for og gjøre dette i -20 gikk bilen på verkstedet...dvs.det siste som hadde den mest fornuftige prisen.. pingle....:D :D Godt det ikke blir dyrere :doh men aldri før har jeg hørt at simringen kan "fryse istykker". Hadde bilen stått lenge? litt merkelig men kjedelig uansett. God Jul!! Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Januar 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2011 (endret) merkelig nok så har det hendt akkurat det samme med den ene stratus: den hadde stått en ukes tid før jeg skulle ut en kort tur og tenkte å bruke den litt mens jeg tinte den opp , men på vei tilbake når jeg kjørte inn og rygget på plass så en mørk strippe etter bilen, og det ble en passer stor damm/flekk under bilen like etterpå. Det er motor olje da både konsistensen/viskositeten og lukten tydder på det. Så ser jeg det er en del olje oppunder høyre siden. Så jeg er ikke sikker om det hendte da jeg drå eller like etter at jeg kom hjemm igjen, men temp viste normal og olje lampa lyste ikke noe som helst. Kjørte så langt at motoren ikke opnåde normal temperatur engang :) Men uansett: hvilken deler er det spm ble byttet ut vidar09?? da kan jeg titte i haynes holly bibel og finne delen, før jeg setter igang med å skifte -om fagfolka brukte 2 timer så skal jeg nok greie å skifte den samme dagen :) Er det noen andre som har opplevd samme feil? Ellers en generel "apell" til vår kjære moderator: kunne du laget en egen seksjon for reparasjoner eller "mekk det selv" (DIY) avdeling for stratus? (med besignelse fra administrator self) det begynner å bli noen stk av de men de "forsvinner" fort når de er flere måneder gamle, har inntryk at flere "nye medlemmer" (ferskinger):) ikke har fått de med seg da man må velge andre visnings modus for å få sett de igjen :) -hadde vært glimrende... Endret Januar 30, 2011 av matador Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidar09 Skrevet Januar 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2011 Allo...Vel merklig var det men på min var det den øvre simringen som lekket olje og etter at det ble byttet har jeg ikke hatt noen problemer... Det var akkurat som du sier...normal temp,ingen olje lampe som lyser, osv...allt normalt helt til bilen sto stille og da kom all oljen på en gang...min bil ble helt uten olje når dette skjedde...men som sagt...skiftet simringene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg