Hobbymekanikern Skrevet November 27, 2010 Rapporter Share Skrevet November 27, 2010 (endret) Nå har jeg fått virkelige problemer med bilen, golf cl 1,4 95 mod. var på en harrytur i svinesund og når jeg skulle kjøre hjem luktet det svidd clutch og kjørte noen meter så ville ikke bilen fremover lenger.Ble tauet helt til oslo. bilen vil ikke gå i fri den henger fast i en av girene, og den nekter å røre på seg. når bilen er på tomgang hører det skurre skrapelyde, slurer. Er det noen som har vært borti noe slikt og hva kan det være? Er det noen som kan hjelpe meg please.... Er det dyrt å få fikset noe slikt? er det girkassa/cluth som har gått til hel.... Håper noen kan hjelpe meg. Endret November 28, 2010 av Hobbymekanikern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Ville sett meg om etter ny girkasse. Dessverre er disse motorene ofte utstyrt med en elendig girkasse, går under felleskode 085. Finn en kasse med lav km-stand, skift olje på den og sats på at du har girkasse i mange år. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hobbymekanikern Skrevet November 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Så det er mest sannsynlig girkasse og ikke clutch? Noen flere som vet hva det kan være Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet November 30, 2010 Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 Det er ikke cluthen. Hadde det vært cluthen, ville den gått i fri. Kan godt være at girkassa har blitt kjørt tom for olje. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hobbymekanikern Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2010 Var vist girkassa som hadde gått tom for olje, byttet clutch og fylte på girolje men det som er skjedd nå er at det kommer en sånn subbelyd når bilen står i fri og når jeg gasser i fri øker lyden men når jeg trykker clutchen inn blir lyden borte. en som sa til meg at det er lager inni i girkassa som er gått, veldig ubehaglig lyd å kjøre med. går greit å kjøre nå men den ulyden der høres ikke bra ut. Hva kan jeg gjøre nå folkens noen god ide? eller må jeg bytte hele girkassa???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet Desember 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2010 Det høres ut som utløserlageret eller trøstelageret (dårlig oversatt fra thrust bearing) som noen kaller det ettersom lyden forsvinner når du trykker inn cluthen. Du må vel ha ut girkassa igjen for å bytte det. Høres ut som du har hatt flaks at du bare har fylt på olje og at den virker igjen. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hobbymekanikern Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2010 Kjørte bilen i nesten hele dag, og det har fungert greit, er bare den skrape/subbelyden. Ellers går den fin å gire med. Dette trøstelager som du prater om er det veldig vanskelig å bytte? sitter det inni kassa eller utenpå? det var en som sa til meg at dette lageret sitter inni i kassa og da må man spitte kassa i to, fikk høre at det var besdre å kjøpe ny kasse. Lurer på en siste ting er det farlig å kjøre slik den er nå? kommer den til å stoppe igjen? eller pleier det å gå greit å kjøre hvis trøstelageret er gått?? Takker å bukker for alle som har hjelpet til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg