Gå til innhold

Audi A4 går på 3 sylindere?

Ranger emnet

anderloft

Anbefalte innlegg

Hei,, Har en audi a4 2001 modell 1.6 liter bensin.

Men den har begynt å få en feil!

Nå bilen begynner og bli passe varm så slutter bilen å dra og begynner plutselig å gå på 3 sylindere. Noen ganger kommer det motorfeil lampe og epc lampe andre ganger kommer det ingen lamper!

Men når den får stått og blitt helt kald igjen går den like fint!

Noen som har noen tips til hva det kan hvere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe du har en sliten coil. I så tilfelle er ikke det en dyr utbedring. En coil koster noen få hundrelapper. Tar 5 min å bytte selv.

Ok,, men det var en som tok en sånn feilsjekk på den å da sto det noe om at det kunne være en føler.. Men det er jo rart at det bare er når den blir varm det skjer! Kan det da skyldes coilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres nøyaktig ut som det samme problemet jeg hadde med en '98 mod VW Passat 1,6 Bensin.

Byttet ut mange deler før jeg fant ut at det var den føleren/sensoren som sitter nede ved kamakslene. Ikke lett å bytte selv ettersom det er dårlig plass, men om det ikke hindrer deg så er det ikke mye jobb å bytte den.

Koster vel overkant av tusenlappen hos Møller om jeg husker riktig.

- 2011 Audi A3 Ambition 1,6TDI

- 1998 VW Passat 1,6 *SOLGT*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe du har en sliten coil. I så tilfelle er ikke det en dyr utbedring. En coil koster noen få hundrelapper. Tar 5 min å bytte selv.

At du ikke bruker mer enn 5min på å bytte coil på 1.6 må du nesten vise meg. 1-1,5t er nok mer realistisk. 1.6 er ikke som 1.8/t/2.0. Er kun 1 coil m/ fordeler som er jævelig å bytte. Trangt som faen.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres nøyaktig ut som det samme problemet jeg hadde med en '98 mod VW Passat 1,6 Bensin.

Byttet ut mange deler før jeg fant ut at det var den føleren/sensoren som sitter nede ved kamakslene. Ikke lett å bytte selv ettersom det er dårlig plass, men om det ikke hindrer deg så er det ikke mye jobb å bytte den.

Koster vel overkant av tusenlappen hos Møller om jeg husker riktig.

Ja vi tok en test til og den feilmeldinga var den føleren som satt ved kammakslen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider