sonjo Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Hei! Jeg får bilen som er mine foreldre sin nå, men får den som førstebil. 12 år gammel volvo v40 98mod. Men så lurer jeg på hvis jeg skal bytte motor/trimme den, må jeg betale hk avgift selv om bilen er over 10 år gammel? på forhånd takk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Nei ingen avgifter da. Men om effekten økes med mer en 10-15% må den uansett vises hos Statens Vegvesen for å få det godkjent. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonjo Skrevet November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Nei ingen avgifter da. Men om effekten økes med mer en 10-15% må den uansett vises hos Statens Vegvesen for å få det godkjent. Har planer om å bygge om til T4 (200 hk) men kan jeg hente så mye jeg vil av motoren på lovlig vis? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 (endret) Du kan vel ikkje få bilen godkjent med meir enn 200hk, sia det er det som er det høgaste hk i karosseriet. Du må da ha alt som t4 har. (understell, bremser osv) Er vel mykje enklare å kjøpa ein t4! Endret November 29, 2010 av todleif skriveleif Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonjo Skrevet November 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Du kan vel ikkje få bilen godkjent med meir enn 200hk, sia det er det som er det høgaste hk i karosseriet.Du må da ha alt som t4 har. (understell, bremser osv) Er vel mykje enklare å kjøpa ein t4! Okei, tenkte bare siden jeg får bilen så treng jeg jo bare å kjøpe/importere en dele bil (T4) for en billigere penge enn å kjøpe en ordentlig T4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 30, 2010 Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 Det går sikkert bra det. Men du må rekne med å bruke ein god del tid på skruing. Og so må du søke og ha dialog med Statens Vegvesen (er det dei?) for å få dette godkjent. Du må finne ut alt som er forskjelligt ifra den modellen du skal kjøpa og t4 Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonjo Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2010 Det går sikkert bra det.Men du må rekne med å bruke ein god del tid på skruing. Og so må du søke og ha dialog med Statens Vegvesen (er det dei?) for å få dette godkjent. Du må finne ut alt som er forskjelligt ifra den modellen du skal kjøpa og t4 Takk for tips og svar:) Hehe skruing må jeg nok regne litt med men går nok sikker bra:) Må nok sette meg inn i hvordan forskjeller det er på T4 og en vanlig V40.. men håpe det går greit ;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonjo Skrevet Desember 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2010 Hva skjer hvis jeg blir stoppet og har over 200 hk men har 3-400 hk under panseret? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Desember 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2010 Politiet klarer ikke å avgjøre at bilen er trimmet bare ved å se på panseret. Men hvis bilen din ser ut som en rånebil og høres ut som en Harley Davidson motorsykkel, må du regne med større sannsynlighet for en grundig teknisk kontroll. Og da er du solgt ... Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonjo Skrevet Desember 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2010 Politiet klarer ikke å avgjøre at bilen er trimmet bare ved å se på panseret. Men hvis bilen din ser ut som en rånebil og høres ut som en Harley Davidson motorsykkel, må du regne med større sannsynlighet for en grundig teknisk kontroll. Og da er du solgt ... okei vi får se om man tar den risikoen :P men det finnes vel biler med 3-400 hk som ikke har en motor som bråker slik en Harley gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg