Gå til innhold

Elektrisk og gir problem Omega B 2.0i 96 stasjon

Ranger emnet

fakeq

Anbefalte innlegg

Hei

Har som sagt et problem som topic sier, bilen lader seg selv ut og starter et eget privat diskotek. 2 uker for et fult ladet batteri.

Kjøpte denne ifjord som bonus sparings bank, kjøres sjelden med. Den har rullet 330 000 km. Mye nytt og godt vedlikehold. alt er vist orginalt foruten xenon lysan, dette ser jeg ikke er orginalt og så amatørmessig montert ut. Jeg har montert helt ny dynamo. Skiftet til nytt batteri siden den tok kvelden på forige jumpstart. Har kjøpt meg en qtec lader nu..

Koblet ut xenon lysan, sammme problem vedvarer. Den lader seg selv ut. Prøvd å søkt meg rundt på nettet og noen nevner noe med elektriske feil på denne modellen, men ikke helt spesefikt hva det kan være, lednings nett, releer, koblinger etc. Har lagt meg merke til at mange varslings lys på kjøre panelet ikke lyser når man setter på tenninga. Sport lystet på automat kassen lyser heller ikke men virker i praksis.

Problem nr to er at auto kassen slår seg iblant i "fri" og girer seint iblant på 2-3 og 3-2. Har byttet olje og filter.

Er dette noe som kan stilles på eller må den skiftes helt pga tur å gå gaiken?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Har knotet lit mere de siste dagan og har funne ut at dynamoen fungerer men ikke styrestrømmen. lade lampen tenner ikke. Sjekket lade pæra og den var iorden. Prøvde å tjyv koble styrestrømmen rett på + polen og den startet å ladde på 14.6v men etter 1 min så stopper den igjen. Skiftet ny dynamo ifjord. Det jeg lurer på om det er en rele/sikring som er knyttet til dette? Eller hvor det kan være brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du diskotek på girvelger til automatkassa? Da er det i såfall "gear selector switch" du må bytte/overhale. Disse er kjent for å ryke. Dette en den store kontakta som sitter på siden av girkassa, med en diger plugg med mange ledninger i.

Du kan ta den fra hverandre og rense den, evt kjøpe ny på hoggern.

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ladelampa ikke virker vil den helelr ikke lade.

Vil heller ikke lade om du kun strekker opp en ledning mellom + på batteriet og inn på ladinga på dynamo. Den er nødt ha motstand på den ledningen du legger opp. Så monter en liten pæreholder med pære i. Da har du motstand å den lader :)

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Bambo, nu lader den som den var ny igjen! Orker ikke å koble den permanent til kjøre komputern før til sommeren siden jeg ikke har den luxusen med garasje. Er enda noe rart med det elektriske, opplevde idag at kjørelysan ikke slukket selv om jeg hadde skrudd av tenningen. Og den sliter med å tenne kjørelysan på høyre side bak. Er sikker på at det er jordingsfeil en plass. Skal se nærmere på det Sanito foreslo, men det blinker ikke ved gearvelgeren. Fant ut at HID lysan ikke tennte årntli når det ble lav spenning pga ladinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider