BIG1 Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 vel, kjøpte det senkesette på mekonomen t min 740.. lesjøfors.. fikk vite at det var godkjent, å har fått med papira på det å.. lå i esken.. en ting æ lure på, bli det bra å kappe en runde framme? er litt irriteranes at den ser lavar ut bak=/ Tja, det hjelper ikke å kjøpe 40mm senkesett til 740 og tru den skal se lav og pen ut, du må kappe senkefjærene minst halve fjæra fram. Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 da ville jeg heller flyttet fjærskålen :) Flytte den 1cm hjelper egentlig lite ;/ men det går om man bruker 13" hjul da:) Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 er noen av disse godkjente? Og er det bra greier? Hm, jeg fikk med tuv pappir på min. Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Tja, det hjelper ikke å kjøpe 40mm senkesett til 740 og tru den skal se lav og pen ut, du må kappe senkefjærene minst halve fjæra fram. nettopp! en 740 er og blir umoralsk høy inntil man enten kapper eller monterer air-ride eller noe sånt... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IkLoma Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 nettopp! en 740 er og blir umoralsk høy inntil man enten kapper eller monterer air-ride eller noe sånt... :) er jo logisk da... en kan ikke senke andre traktorer 40mm og se veldige resultater heller... men hjelper litt... jeg holder meg til 40mm og ikke noe justert senkesett, er greit å slippe å tenke på å bli stoppa og slik... må bare huske å få det inn i vognkortet en gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 da ville jeg heller flyttet fjærskålen :) hehe tenkte ikke så langt når jeg sa det der, er rimelig håpløst..men hvor fælt synes BT det er om du "justerer" litt på fjærskåla? så lenge det blir gjort orntli.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Jeg monterte faktisk et Lesjöfors senkesett på min bil i dag, det sto på esken at det skulle senke 35 mm, men bilen ble faktisk bare 15 mm lavere.. Det er et faktum av bilen blir lavere bak ved dette settet, men jeg har Monroe Hijackers, så fylte bare litt mer luft i demperne, så ble det bra :) Men la oss si at man kapper fjærene fremst, blir det godkjent da? Holder fjæren seg inntill skålen når man løfter bilen opp? Og er det noe praktisk, ved tanke på humper osv? Liker svært dårlig å måtte bekymre meg for å ta borti noe uansett hvor jeg kjører.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BIG1 Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Tror ikke biltilsynet liker at man kapper fjærer. Men uansett, skal du være redd for at en 740 skal slå borti noe for at den er mye senket så må du senke mye, jeg har vel senket 80mm frem og jeg synes fortsatt jeg kunne tatt et par cm til. Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Haha, seriøst? Ser sikkert veldig bra ut det :) Men regner med at det er upraktisk å kjøre med.. Hva gjør du når du skal inn til EU-Kontroll da? Har mange kompiser som kapper, de bruker å punkt-sveise fast fjæra i skåla, slik at den holder seg fast når man jekker bilen opp, fungerer greit på EU-Kontroll det :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 men når BT ser på papirene dine at bilen er GODKJENT med 40mm senk, så kapper du, så du senker bilen f.eks 70mm, da tenker de: hmm..detta ser litt rart ut. så vil de se papirene på senkesettet, der står det at fjærene har f.eks 10 vinninger, men når dine har bare 5..så sitter du der med skjegget i postkassa.. men når et fjørsett ikke koster mer enn en dryg laks, er det ikke værre enn å bare kjøpe et sett du bruker til hverdags, å et du bruker hos BT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 jepp da har du et problem:P vis du ikke tar en spansken og sier at de 5 siste ligger i bagasjerommet :yodude Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 men når BT ser på papirene dine at bilen er GODKJENT med 40mm senk, så kapper du, så du senker bilen f.eks 70mm, da tenker de: hmm..detta ser litt rart ut. så vil de se papirene på senkesettet, der står det at fjærene har f.eks 10 vinninger, men når dine har bare 5..så sitter du der med skjegget i postkassa.. men når et fjørsett ikke koster mer enn en dryg laks, er det ikke værre enn å bare kjøpe et sett du bruker til hverdags, å et du bruker hos BT Besiktningsfjærer er et must:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Man kan jo også eventuelt sette på originalfjærene når man skal til biltilsynet da.. Det er jo et relativt billigere alternativ :) Men la oss si at jeg kapper 1 ring, hvordan blir det da å kjøre på vinteren? Og det viktigste, mister man den stivheten man får ved standard senkefjærer, hvis man kapper? Fjæra er jo stivest der ringene har mest avstand (hvis jeg husker rett), og det er jo det man kapper av! :wonder Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 dette har jeg selv ikke erfart, men hørt fra en kompis som hadde 740 m. lesjöfors fjører; når bilen står med senk, ligger de øverste(eller var det de nederste) ringen helt sammenklemt, så du får ingen fjørende virk av de alikevel..(dette er som sagt ikke selverfart!) men det er ikke fjørene i hovedsak som gjør at bilen blir stiv, det er demperne. fjøras oppgave er å holde selve bilen oppå "hjula", og hvor stivt forrholdet mellom hjulet og bilen, er det hardheten i demperen som bestemmer, selv om du merker jo litt på en 15år/100.00km fjør vs. ny senkefjør Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.