Gå til innhold

Senkesett til 740? Pris?

Ranger emnet


le0n

Anbefalte innlegg

vel, kjøpte det senkesette på mekonomen t min 740.. lesjøfors.. fikk vite at det var godkjent, å har fått med papira på det å.. lå i esken.. en ting æ lure på, bli det bra å kappe en runde framme? er litt irriteranes at den ser lavar ut bak=/

 

Tja, det hjelper ikke å kjøpe 40mm senkesett til 740 og tru den skal se lav og pen ut, du må kappe senkefjærene minst halve fjæra fram.

Skoda Enyaq iv80x -2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettopp! en 740 er og blir umoralsk høy inntil man enten kapper eller monterer air-ride eller noe sånt... :)

 

er jo logisk da... en kan ikke senke andre traktorer 40mm og se veldige resultater heller... men hjelper litt... jeg holder meg til 40mm og ikke noe justert senkesett, er greit å slippe å tenke på å bli stoppa og slik... må bare huske å få det inn i vognkortet en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte faktisk et Lesjöfors senkesett på min bil i dag, det sto på esken at det skulle senke 35 mm, men bilen ble faktisk bare 15 mm lavere..

Det er et faktum av bilen blir lavere bak ved dette settet, men jeg har Monroe Hijackers, så fylte bare litt mer luft i demperne, så ble det bra :)

Men la oss si at man kapper fjærene fremst, blir det godkjent da?

Holder fjæren seg inntill skålen når man løfter bilen opp?

Og er det noe praktisk, ved tanke på humper osv?

Liker svært dårlig å måtte bekymre meg for å ta borti noe uansett hvor jeg kjører..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, seriøst? Ser sikkert veldig bra ut det :) Men regner med at det er upraktisk å kjøre med..

Hva gjør du når du skal inn til EU-Kontroll da?

 

Har mange kompiser som kapper, de bruker å punkt-sveise fast fjæra i skåla, slik at den holder seg fast når man jekker bilen opp, fungerer greit på EU-Kontroll det :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når BT ser på papirene dine at bilen er GODKJENT med 40mm senk, så kapper du, så du senker bilen f.eks 70mm, da tenker de: hmm..detta ser litt rart ut. så vil de se papirene på senkesettet, der står det at fjærene har f.eks 10 vinninger, men når dine har bare 5..så sitter du der med skjegget i postkassa..

 

men når et fjørsett ikke koster mer enn en dryg laks, er det ikke værre enn å bare kjøpe et sett du bruker til hverdags, å et du bruker hos BT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når BT ser på papirene dine at bilen er GODKJENT med 40mm senk, så kapper du, så du senker bilen f.eks 70mm, da tenker de: hmm..detta ser litt rart ut. så vil de se papirene på senkesettet, der står det at fjærene har f.eks 10 vinninger, men når dine har bare 5..så sitter du der med skjegget i postkassa..

 

men når et fjørsett ikke koster mer enn en dryg laks, er det ikke værre enn å bare kjøpe et sett du bruker til hverdags, å et du bruker hos BT

 

Besiktningsfjærer er et must:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo også eventuelt sette på originalfjærene når man skal til biltilsynet da.. Det er jo et relativt billigere alternativ :)

 

Men la oss si at jeg kapper 1 ring, hvordan blir det da å kjøre på vinteren?

 

Og det viktigste, mister man den stivheten man får ved standard senkefjærer, hvis man kapper? Fjæra er jo stivest der ringene har mest avstand (hvis jeg husker rett), og det er jo det man kapper av! :wonder

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har jeg selv ikke erfart, men hørt fra en kompis som hadde 740 m. lesjöfors fjører; når bilen står med senk, ligger de øverste(eller var det de nederste) ringen helt sammenklemt, så du får ingen fjørende virk av de alikevel..(dette er som sagt ikke selverfart!)

 

men det er ikke fjørene i hovedsak som gjør at bilen blir stiv, det er demperne. fjøras oppgave er å holde selve bilen oppå "hjula", og hvor stivt forrholdet mellom hjulet og bilen, er det hardheten i demperen som bestemmer, selv om du merker jo litt på en 15år/100.00km fjør vs. ny senkefjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår