Gå til innhold

Ta ut kassettspiller/radio på 1998 passat

Ranger emnet

urrang

Anbefalte innlegg

Beklager hvis denne er postet på feil sted!

Tenkte det var på tide å bytte ut stock kassettspiller på min 1998 passat stasjonsvogn med noe litt mer moderne. Er helt grønn på dette så lurte på om noen vet hvordan jeg gjør det.

Har fått av dekselet rundt spilleren, men er ikke sikker på hvor jeg skal gå herfra. Spilleren ser ut til å være låst på plass (hadde egentlig ikke forventet noe annet), trenger jeg en spesiell nøkkel eller lignende for å få den ut, og hvor kan jeg evt prøve å få fatt i denne? Tenker biltema, men aner ikke hva jeg leter etter.

Kan prøve å få tatt noen bilder i morgen, hvis det er nødvendig :)

Siden jeg som sagt er helt grønn på dette, vil Pioneer DEH-4200SD eller DEH5200-SD passe i bilen min?

På forhånd tusen takk,

Anders.

Endret av urrang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er en Blaupunkt som står i bilen orginalt? Denne har 4 runde hull, ett i hvert hjørne av spilleren. Meningen er da at du skal bruke noen slike. Disse får du kjøpt på biltema.

32381d1154322436-how-remove-stock-blaupunkt-radio-install-alpine-img022.jpg

Hvis du ikke har en Blaupunkt-spiller ifra før av er vi interessert i å få vite hva som står i. Ta et bilde eller noe.

VW har standard ISO-løsning på veldig mange av sine eldre modeller, så det burde ikke være noe problem å koble til en ny spiller på det eksisterende ledningsnettet. Og de spillerne du har linket til, skal passe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan eventuelt ta turen innom VAG eller prøve med strikkepinner o.l.

VAG har byttet om konstantstrømmen og tenningsstrømmen på sine biler.

Dette merker du med at innstillinger blir vekke når bilen skrus av. (radio osv)

Dette problemet løser du med å bytte om rød og gul ledning på spilleren sitt ledningssett

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm,var nede i bilen og kikket nå, finner ingen av disse hullene til nøkkelen :/ fant 3 eller 4 bitte små hull på toppen av spilleren, men er ikke sikker på om jeg får verktøyet nedi der.

Edit med bilde kommer snart

edit: ble vanskelig å få noen klare bilder, da sikringen (?) for lysene i bilen er gått.. Fant uansett ut at det var en gamma spiller som sto i bilen, ikke blaupunkt

Endret av urrang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk som todleif sier å bytte om rød og gul ledning. Og du vil sannsynligvis også trenge en antenneadapter og/eller strømforsyning til antenneforsterker. Da blir det bra.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var spilleren på plass. Måtte kjøpe antenneadapter ja. Eneste er dette med at spilleren ikke lagrer instillinger, men forsto ikke helt hvordan man bytter om på rød/gul, så tenkte jeg skulle snakke med en kollega som kan en del om bil og stereo :)

Takk for hjelpen alle sammen!

Endret av urrang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ledningsbitene fra iso-klossen til pluggen i spilleren er det røde og gule ledninger. Disse er skjøtet i skjøtehylser originalt slik at det skal være lett å bytte de om. Bytt om rød og gul her, er ikke verre enn det :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider