Gå til innhold

Uheldig - spm om sperrefrist og eventuelt hvor mye jeg får i bot?

Ranger emnet

hemmapro

Anbefalte innlegg

Hei, igår hadde jeg og noen venner det litt morsomt med ATV og akebrett. Da ingen sa ifra regnet vi med at de ikke brydde seg så mye, men joda. Politiet kom kjørenes opp for å ta en prat med oss og tok fra meg lappen på stedet og sa ikke så mye mer enn at jeg får viedere beskjed. Noen her som vet ca hvor lenge jeg har sperrefrist og eventuelt hvor mye jeg får i bot? :O

Vet ikke helt om dette er noe som skal sies, men broren til kompisen min kjørte i fylla, kræsja, uten lappen og prøvde å løpe fra politiet, men ble tatt. Han fikk 7 måneder utsettelse?

Mine biler:

- Golf 3 1997 1.6l 101hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke lapp tok dem fra deg? På traktor??

Så lenge du heller ikke har skrevet under på noe og dem bare tok lappen din har dem 3uker på seg før du kan gå ned og be om førerkortet tilbake mens saken går sin gang.

Sperrefrist på bil blir fra mellom 6mnd og 24mnd avhengig av hvor alvorlig politiet ser på atv og akebrett kjøring. Bot, tipper en plass mellom 5000 og 10000kr men det er ren gjetting.

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke lapp tok dem fra deg? På traktor??

Så lenge du heller ikke har skrevet under på noe og dem bare tok lappen din har dem 3uker på seg før du kan gå ned og be om førerkortet tilbake mens saken går sin gang.

Sperrefrist på bil blir fra mellom 6mnd og 24mnd avhengig av hvor alvorlig politiet ser på atv og akebrett kjøring. Bot, tipper en plass mellom 5000 og 10000kr men det er ren gjetting.

Kenneth

Ok, nei det er da mopedlappen og jeg kjørte en 50cc ATV. Vi kjørte på en vei der det er lite trafikk og ja, jeg skrev under på at jeg samtykker elns. Jeg var litt stressa kan du si. Men i og med at det ikke er "veldig" farlig så kan det jo ikke være mer enn 6mndr.

Som jeg skrev som i tillegg, så vet jeg om en som kjørte i fylla, uten lappen, kræsja og ble tatt (prøvde å løpe avgårde). Han fikk 7mndr bare.

Mine biler:

- Golf 3 1997 1.6l 101hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider