Gå til innhold

deffekt termostat eller gåen pakning? :S

Ranger emnet

Clonen

Anbefalte innlegg

hei. akkurat skaffa meg en BMW 318 98modell, og noe jeg har merket etter kjøpet er at AC må stå på fullt for at det skal komme varme, om jeg setter den til 21 celsius på displayet så kommer det ikke varmluft lenger. Faren min (som kan litt bil...men gudene vet hva) sier at det bare er termostaten som er gåen. selvfølgelig tar jeg han på hans ord da han vet mer bil enn jeg. Men en kollega av meg mente at det kan være toppen som er gåen. Noen som vet helt sikkert? Eller som har forslag til hva jeg skal gjøre for å vite dette sikkert?

Og hva bør jeg gjøre nå?

Endret av Clonen
utvidet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hvis bilmotoren (temperaturmåleren) ikke blir varm etter at du har kjørt lenge så er det sansynlig termostaten. (åpner ikke)Men hvis temperaturmåleren er normal så er det sansynligvis noe galt med selve varmeapparatet. 21 grader er jo ikke akkurat varmt........

Med hilsen

Balder1000

Tilhenger av:

http://www.BimmerNorway.net

http://www.BilforumNorge.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet selv på min bil. Men motoren min blir varm, slik som den skal, men må kjøre lenge før det blir varmt i kupe'en, og lik som trådstarter må jeg også sette vrmen på max (32 grader)

Har kjøpt ny termostat til min nå, så håper jeg at det er det som er problemet. Koster bare litt over hundre kroner for ny termostat på KOED.

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 1 month later...