Gå til innhold

rust i hjulbuen

Ranger emnet

_John_

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har rust på hjulbuene bak. Nå er det 20 minus ute. Så det jeg lurer på er det noe jeg kan smørre på hjulbuene nå, hammeritt eller noe for å beskytte mot videre rustangrep? Skal lakke den til sommeren eller levere den inn til en lakkerer. Har ikke råd nå. Hvil altså legge på ett stoppende lag me "noe" nå i kulda og heller fikse skaden til sommeren.

En annen ting jeg lurer på er hva kanalene på en bil er? Er det der man fester jekken når man skal jekke opp bilen for å skifte dekk?

Med vennlig hilsen

John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men hva med brunox? Jeg har ikke pusseutstyr elle rnoe her. Skal altså fikse det til sommeren, men har hverken tid eller penger nå så derfor vil jeg bare ha noe å legge på sånn at det ikke ruster mer.

Har dere noen råd om hva jeg kan spraye inni hjulbuene for å beskytte disse mot rust?

En annen ting er at jeg vurderer å rustbehandle bilen, er det for seint nå på vintere? Hvor mye koster det å få bilen tectylert hos forhandler? Eller går det like bra å gjøre dte selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Owatrol er din venn;) Penetrerer rusten og beskytter! Finnes på den lokale jernvarehandelen...

Inni hjulbuene og under ville jeg prøvd med Fluid Film understellsbehandling, Gel til hjulbuer og NAS til understellet. Reklameres som et vidunderprodukt, og alle jeg har pratet med velger det lett over tectyl. Kjøpt det selv til mine biler. Dette smører du enkelt på selv med en pensel. Kjøpes: http://www.bilkontroll.no/

Er nok desverre for sent for denne vinteren. En understellsbehandling krever en god og nøye vask av bilen under, men om du har tilgang på høytrykksvasker og oppvarmet lokale kan det gjøres!

Endret av HaaJeHaa

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, laveste påføringstemp på owatrolen er +5 desverre. Bør nok vente på litt mildere vær evt oppvarmet lokale. Evt en vifteovn som blåser varmt på området du skal dekke....

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...