Gå til innhold

Bytte av motor.

Ranger emnet


joffy91

Anbefalte innlegg

Det er jo en liten investering, så det er bra med ett ugnangspunkt som er bra.

 

Ellers er det bare å bytte over. Alt av deler er bolt-on, men ledningsnett må byttes. Anbefaler å plukke over dynamo, reimhjul på vannpumpe og servo fra b230a motoren. Ledningsnett skaffer du fra en volvo 240 med b230f motor og LH-2.4 og modifiserer i henhold til guiden i 240 forumet her. Så spleiser drar du strøm til det, og bensinpumper og ledninger til speedo. Skal du bruke 740/940 ledningsnett må du bytte alt av ledninger i bilen fram til lyktene, da disse bilene ikke har separat motornett, og motordelen ikke passer over på b230a nettet.

 

Motorfestene passer over, men jeg vil anbefale å kjøpe nye forsterkede motorfester, men ikke kast bort penger på hydrauliske, slik det gjerne er på 940.

 

Husk at du også vil trenge ny clutch, eksos, bensinpumper, tankarmatur og nye bensinledninger. Girkassen passer fysisk over, men m47en raser fort om du herjer med den.

Endret av slitenvolvo

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår