Gå til innhold

luften funker ikke i audi a6

Ranger emnet

Marte87

Anbefalte innlegg

jeg vet ikke hva ting og tang heter i bilen, men mannen er borte på sjøen, umulig å få ringt ut, og har ingen andre jeg kan spørre.

så er litt desperat, så da spør jeg her:)

varmen i bilen funker ikke, og det er litt kaldt når det er -20 ute:) den funker om jeg lar bilen stå å gå i over en time, og om jeg da slår av bilen og starter den på nytt, funker varmen.

det kommer ikke noe luft ut av bilen, ikke varme ikke kulde, ingenting. selv om jeg tar på full guffe funker den ikke.

lysene, blinklysene ol. funker heller ikke..

jeg ringte Møller bil i Elverum, de sa at det kunne være pga kondens. så jeg har kjøpt kupevarmer, men funker dårlig forde..

så noen som har vært borti dette før og evt. har noen tips??

har forresten er 2003 audi a6 allroad.

-Marte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver "full guffe". Mener du da at vifta er på fullt eller at varmen er innstilt på fullt?

Hva viser temperaturgiveren (for motoren) i dashbordet? Om den viser normal temp (ca 90 grader) så er det sikkert "kranen" til varmeregisteret som ikke fungerer. Da kommer det ikke varmt vann inn til "radiatoren" i kupeen.

Kommer motoren ikke opp i temperatur så er det sikkert termostaten som er defekt da den alltid er åpen og kjører alt vann via radiatoren. Merkes best ved at motoren aldri oppnår normal driftstemperatur under vanlig kjøring, kun under køkjøring/står på tomgang.

Om det er vifta som ikke går så har du et elektrisk problem (noe du også har om lysene ikke fungerer). I første omgang, sjekk da at alle sikringene er hele.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått skiftet batteri i bilen i det siste? I noen tilfeller er det slik at om batteriet har vært utladet eller har blitt skiftet så er det noen funksjoner som ikke fungerer etterpå (pga bilens strømsparesystem). Du må da ta turen innom Møller og få "kodet" inn batteriet på nytt.

Om du bor i Telemark? (Åmot) så er vel nærmeste Møller-forhandler Møller bil i Asker/Bærum eller Rud. Tror ikke du skal ta turen til Møller Elverum som sier dette skyldes kondens ;)

Evt. få hjelp av noen i nærheten som har VAG-COM ;)

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert snakk om åmot i buskerud

For meg høres det ut som om vifta til vareapparatet ikke funker. Er vel autoklima på dette, og da vil jeg anbefale en diagnose først.

Lyser det noen feillamper.?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som om vifta til vareapparatet ikke funker. Er vel autoklima på dette, og da vil jeg anbefale en diagnose først.

Kupévifte, hovedlys, blinklys osv er ofte det som slutter å fungere om man skifter batteri uten å kode inn det nye. Uansett er det som du nevner, en god idé å få tatt en diagnose.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider