Gå til innhold

Hvilken varebil er best?

Ranger emnet

Ingvildks

Anbefalte innlegg

Litt usikker på om jeg poster dette på riktig sted? Håper uansett noen kan svare meg :)

Samboern skal kjøpe brukt kassebil, bensin til rundt 20.000,-

Hvem bør han velge?

- VW Caddy

- Renault Kangoo

- Peugeot Partner

Dette skal bare være en billig pendlerbil. Viktigste kriterier er derfor lavt bensinforbruk og driftsikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stryk Renaulten fra lista med en gang, drittbil uten like. En kompis har en Peugeot Partner, den tåler juling i hvertfall! :D

jaha? vi har en kangoo og den er helt topp! ingen problemer what so ever! svigers har en trafic og den er og helt topp!

jeg hadde holdt meg laaangt unna eldre caddy hvertfall...går en 10stk eller noe her...alle ihelrusta...og som eldre vw generelt, det ryker noe hele tia...jeg har selv vurdert partner eller en kangoo til! så gå for en av de! berlingo er og en veldig ok bil! billig som faen!

Endret av commodus

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha? vi har en kangoo og den er helt topp! ingen problemer what so ever! svigers har en trafic og den er og helt topp!

jeg hadde holdt meg laaangt unna eldre caddy hvertfall...går en 10stk eller noe her...alle ihelrusta...og som eldre vw generelt, det ryker noe hele tia...jeg har selv vurdert partner eller en kangoo til! så gå for en av de! berlingo er og en veldig ok bil! billig som faen!

En kjenning av meg har hatt 6 kangooer, samtlige har bakstillinga knekt på (torsjonsfjærene). Det er også frustrerende som F*** å få fiksa de, er 4 forskjellige girkasser, 4 forskjellige motorer, og en million forskjellige vannpumper på en og samme årsmodell. Dvs, det er 4 1.4 motorer til de som er -nesten- like, men lite deler passer overens.

VW ruster noe helt inn i det usannsynlige ja, fy f... at det går an! Jeg har en 1970 Opel Rekord delebil som har stått i fjæra i 5 år, den er mindre rusten enn en VW varebil naboen har, HELT sykt, null rustbeskyttelse, og mest sannsynlig tvilsomt opplegg den den er "påbygd" til å være varebil og ikke vanlig polo. Ville selv gått for Peugeoten av de trådstarter har lista opp :) Evnt. Opel Combo av nyere type, er gode å kjøre i hvertfall :) Ukomplisert bil er det og.

Edit: I prisklasse 20k ville jeg ikke handla Opel Combo, da blir det en for gammel en, og de har jeg fått inntrykk av at det er mye feil med motor på. Samt de ruster i overgangen mellom kassen og kupe.

Endret av Mad_Maxx

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro caddyen er mest bil, men en av franskmennene er nok mest bil for pengene, og min erfaring er nok at kangoo har mest komfort av de to franske.

Kvaliteten kan nok gå alle veier, alle har sine problemer.

Og bare så det er sagt, så har jo både kangoo, berlingo og partner omtrent samme bakstillinga.

Er ikke rart det blir trøbbel når folk ikke skjønner hva torsjonsfjæring er for noe.

Velg den bilen som passer deg best, de har alle sine feil, svakheter og styrker

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som kan være lurt å tenke på nå i vinternorge:

De franske bilene har nesten alltid fjernbetjent sentrallås. Som fungerer.

Caddyene i den prisklassen har som regel ikke sentrallås, og alle låser og håndtak fryser fast i ett jævla sett. I tillegg er det elendig plass for føreren, og det virker som det er veldig lite vekt over forhjula. Det siste gjelder forøvrig også partneren.

Bortsett fra nevnte feil er Caddyen forsåvidt ok. Bortsett fra rust da selvsagt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å reist med en kangoo om jeg skulle hatt en slik bil, ja de har noen filleproblemr, som dårlig endeledd, og airbagkontakt under setet, men det er stortsett det, at motorer raser når de har gått 50k på oljeskift, eller at bakstillinga går når folk brekker inni fortauskanter kan knappest skyldes bilen.

Jeg har jobba som både Renault-mekaniker, og Nissan Mekaniker, har ingen spesiell tilknytning til merket, og det jeg kan si om bilen er at det er en spinkel bil, som er ok å kjøre og gjør jobben sin, og den er billig.

VAG hadde jeg uansett ikke satsa på, Berlingo har jeg kjørt litt i jobb sammenheng, det er ikke gode erfaringer, men den bilen er nok ike noe sammenligningsgunnlag, den er ihjelkjørt, så skal ikke utale meg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider