Kimmin Skrevet Desember 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2010 hei, her om dagen kjørte jeg min nissan primera ned på jobb og dagen etter startet den plutselig ikke. bilen har stått i ett par måneder ute. Det blinker en check lampe i speedometeret, noe som vil si at startsperra er aktivert i følge instruksjonsboka, har prøvd det som står der om å slå på tenninga å vente 5 sek så slå den av i 5 sek så starte den, men dette funker ikke. har lest litt rundt om at det er bensinpumpa som kutter når startsperra er aktivert men jeg kan høre den begynne i gå når jeg skrur på tenninga. må vell også få med at bilen starter noen ganger i ett par sekunder før den stopper igjen. er det noen som har hatt lignende problem før? Siter Nissan Primera 1998 VW Vento GTI 1996 Mazda MX3 1992 Volvo 240, MB W124, Golf 2 GTI, Hillmann Minx, Chrysler Lebaron Turbo, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmin Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2010 ingen som har hatt dette problemet? :wonder: Siter Nissan Primera 1998 VW Vento GTI 1996 Mazda MX3 1992 Volvo 240, MB W124, Golf 2 GTI, Hillmann Minx, Chrysler Lebaron Turbo, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2010 Er styreenhetn som blokkes når startsperra aktiveres på disse. Er det bensin så kan lite gjøres utenom å fikse feilen eller å bygge om ECU. Er det diesel, så kan muligens stoppventilen bygges om til uten koding til startsperra. Har du prøvd en annen nøkkel? Det er et første, funker ikke dette så kan du prøve leseringen rundt tenningslåsen, funker ikke dette krever det nok litt feilsøking. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmin Skrevet Desember 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2010 dette er en bensin. har reservenøkkelen men det er samme problemet med den. hva mener du med leseringen rundt tenningslåsen? Siter Nissan Primera 1998 VW Vento GTI 1996 Mazda MX3 1992 Volvo 240, MB W124, Golf 2 GTI, Hillmann Minx, Chrysler Lebaron Turbo, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Desember 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2010 Stikk til forhandleren din, og la de kode opp nøklene dine på nytt. Slikt kan skje hvis biler står lenge, spesiellt om de går tom for strøm eller får lite strøm. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr turbo Skrevet Desember 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2010 De symptomene der hadde jeg på en p11 2.0 sri også, men var en kamerat som klarte kortslutte hengerfeste kontakten hehe, vi sjekket alt vi fant av sikringer, bilen endte på nissan verksted, de sa det var en sikring på tenningen, 2500kr... Denne tennings sikringen fant ikke jeg eller vi, men... Siter Bmw 530i v8 1996 gobilen200sx 1993 solgtVento 1992 1,8cl restaureres740glt 1990 2,3 16v solgtNissan primera 2000 solgt og dynget Audi 80 1993 bruksbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg