Gå til innhold

Bilstereo W124

Ranger emnet

nimda

Anbefalte innlegg

Jeg har en w124, og lurte på om denne kombinasjonen kan gi bra lyd:

4" frontsett

5-5.25" mellomtone

12" eller 2x12" bass i bagasjerommet

Jeg vil ikke lage noen nye hull i bilen. Målene til hullene til frontsett og mellomtone er faste, men 12" er et forslag.

Ved hvor mye effekt trenger jeg et eget batteri og evt. kondensator?

Kan jeg bruke den innebygde forsterkeren i spilleren til å drive frontsett og mellomtone?

Er ikke så bra på stereo så jeg håper på andre forslag av folk som kan mer enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del... Ikke bruk spilleren til å drive noen elementer. Det eneste som skjer, er at du får dårlig lyd og en helvetes varm spiller.

Frontsettet ditt skal gjengi ca 90% av lydspekteret... Det fortjener en forsterker. Skaff deg en forsterker som passer til frontsettet. Dvs nogenlunde lik effekt, målt i RMS watt, og ved lik impedanse. (Ohm)

Spillere skryter på seg å gi 4x50watt eller noe sånt... Og det er langt fra sannheten. En hvikensomhelst forsterker på 4x50watt, vil knuse spilleren, både på trykk og kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok ganske bra det som er blitt sagt tidligere i tråden her....Selv om budsjettet er stramt....så vil nok ikke angre deg om du kjøper en liten, men bra, 4-kanalsforsterker ;)

En annen ting er at 4" foran i W124 ikke vil passe spesielt bra....rett og slett fordi at MB av en eller annen grunn valgte å utstyre den bilen med 11-12cm (rundt 4,5") høytalere foran...i tillegg så er det eller ikke plass til diskanten.

Vi pleier å benytte spesiallagede høytalere i denne type bil... :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider