Punto_sx75 Skrevet Desember 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2010 Hei Har seg slik at jeg og min bror har kjøpt en huggebil, en Volvo 740TIC med gåen blokk (B230ET). topp, turbo og resten er like helt. Har planer om å renovere min Volvo 740GL med forgasser. motoren er en B230E. Er det mulig å bytte over topp og turbo til denne motoren? Er det noen modifiseringer som evt må til? eller må jeg få tak i en ny B230ET Blokk? sliter med å få tak i dette. Takker for svar. Mvh Thorbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Desember 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2010 du må nesten skifte stemplene også.. åsså må du ha oljeretur;) men alt er mulig Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Punto_sx75 Skrevet Desember 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2010 (endret) Hvordan skal jeg lage til oljeretur? Noen erfaringer? Jeg har liggende en ny biltema adapter for evt å montere på oljetrykkmåler. den skal installeres imellom blokk og oljefilter. kan denne brukes til Oljereturen? legger ved et bilde. Endret Desember 6, 2010 av Punto_sx75 Mer info Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Desember 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2010 den adaptern kan ikke brukes til oljeretur!! men du kan bruke den til oljetrykk inn på turboen, returen kan du fikse med et rørstuss på bunnpannen;) oljereturn skal ha fall ut av turboen så det ikke blir mottrykk;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Punto_sx75 Skrevet Desember 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2010 den adaptern kan ikke brukes til oljeretur!! men du kan bruke den til oljetrykk inn på turboen, returen kan du fikse med et rørstuss på bunnpannen;) oljereturn skal ha fall ut av turboen så det ikke blir mottrykk;) Okei :) Skal først stresse med å finne en B230ET Blokk, før jeg evt. begynner å modde på en vanlig E motor. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Desember 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2010 hva var gåent på blokka fra 740n?? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pizzaboi Skrevet Desember 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2010 I stedet for å bruke ET blokk kan du jo bruke FK, eller FT blokk fra 940 med underspyling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg