rune83 Skrevet Desember 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Noen gode tips om hva som kan være feil med bilen min?? Når jeg har kjørt litt og la den stå på tomgang så lufter det veeeldig brent olje og ryker blått av den?? bilen har gått 260,000. tror egentli selv det er ventiltetningene, men er usikker. er det noen som har vært borti d samme?? er det stor jobb og bytte tetninger?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet Desember 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Sjekk kompresjonen først, bør ligge mellom 10,5 - 12 kg. Ikke mere en 1kg forskell mellom hyeste og laveste. Får du stor forskjell mellom sylynderne, er det nok noen stempelringer som er gåen. Har du høy kompresjon på alle sylynderne er det nok ventiltetnibgene som har gjort sitt, som du sier. Og da må toppene av. Kjøp haynes boka, der er det forklart veldig bra hvordan det skal gjøres. Men regn med hvertfall to dagers arbeid hvis du ikke har gjort det før, og du trenger litt spesialverktøy. Slip ventilene når du først har toppene oppe. Og ta laus eksosmanifilene og sjekk dem for skjevhet og sprekker. Kan hende dem har slått seg og må planslipes. Det jeg kommer på i farten, lykke til med komp testen. Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rune83 Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Takk takk:) da skal jeg få tatt komptest. Legger inn et innlegg når det er gjort, håper og tror det ikke er stempelfjærer:/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P51Merlin Skrevet Desember 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2010 Det du bør sjekke er ventildeksel pakningene - det er helt vanlig at de etter en stund blir harde og derved ikke tetter skikkelig - deretter lekker oljen ut på manifolden slik at det blir røykfyllt både her og der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet Desember 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2010 Det du bør sjekke er ventildeksel pakningene - det er helt vanlig at de etter en stund blir harde og derved ikke tetter skikkelig - deretter lekker oljen ut på manifolden slik at det blir røykfyllt både her og der. North American P-51 Mustang med RR Merlin motor :) Enig her. noe å sjekke :D Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Desember 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2010 Sjekk kompresjonen først, bør ligge mellom 10,5 - 12 kg. Ikke mere en 1kg forskell mellom hyeste og laveste.Får du stor forskjell mellom sylynderne, er det nok noen stempelringer som er gåen. . For å sjekke om det er stempelringene kan du hive i littegranne olje i plugghullet så du tetter rundt stempelet og ta en ny Kompresjonstest.. Får du høyere enn første gang da så er det stempelringene, om du får samme så er det nok ventilene eller en sprekk =D Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.