Gå til innhold

Golf 3 stopper 2 sek etter start periodisk

Ranger emnet


Buggah

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en golf 3 95 mod. 1,4L ABD motor med monopoint.

Periodisk så stopper bilen 2 sek etter att den har startet.

Feilen kommer aldri under kjøring.

Den starter alltid, men noen ganger stopper den etter bare 2 sek.

Da kan jeg starte den 100 ganger den stopper hver gang.

Lar jeg den stå en stund kan den starte. Har kun feilen om vinteren.

 

Har tidligere byttet bensin pumpe da den var defekt (Fjor vinter).

Har også byttet bensinpumpe rele og 2 nye nøkler samt kodet opp hjernen til de.

Har fått en kamerat til å lese av feilkoden å det var ikke nøklene sa han.

Får opp melding om camshift sensor og coil D2. Men det er jo tenning.

Har prøvd med en annen camshift sensor men fikk samme melding.

Har prøvd å google men finner ingen med samme type feil.

 

Håper noen kan gi meg en pekepinne. :)

 

Da jeg hadde feilen i fjor testet jeg nytt tennings bakstykke uten hell :(

Endret av Buggah
mere info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SARTSPERRE.

 

Dersom startsperre ikke får riktig signal fra nøkkel, stopper bilen etter 2 sek.

Årsaken kan være:

1) Nøkkel. Prøv med den andre nøkkelen om du har to.

2) Spolen på tenningslåsen som kommuniserer med nøkkelen, eller dårlig kontakt til denne.

 

Koster ca 700 for en ny spole en hos Møller.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SARTSPERRE.

 

Dersom startsperre ikke får riktig signal fra nøkkel, stopper bilen etter 2 sek.

Årsaken kan være:

1) Nøkkel. Prøv med den andre nøkkelen om du har to.

2) Spolen på tenningslåsen som kommuniserer med nøkkelen, eller dårlig kontakt til denne.

 

Koster ca 700 for en ny spole en hos Møller.

 

--

 

Hei og takk for tilbakemelding.

Jeg kjøpte nye nøkler i fjor fordi jeg hadde samme problem. Da fikk jeg opp feilmelding om att key signal 2 low.

 

Nå får jeg ikke det.

 

Har testet med begge nye nøklene som bilen er kodet til :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nye nøkler i fjor fordi jeg hadde samme problem. Da fikk jeg opp feilmelding om att key signal 2 low.

 

Nå får jeg ikke det.

Har testet med begge nye nøklene som bilen er kodet til :S

 

Aha, du har tydeligvis VAG-COM :)

 

Hva får du av feilmeldinger nå da?

 

Sjekk både ECU og Immobilizer (evt. Instrument avh. av modell)

 

 

Jeg vil gjette på "blocked by immobilier - intermittent" fra ECU.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, du har tydeligvis VAG-COM :)

 

Hva får du av feilmeldinger nå da?

 

Sjekk både ECU og Immobilizer (evt. Instrument avh. av modell)

 

 

Jeg vil gjette på "blocked by immobilier - intermittent" fra ECU.

 

--

 

Hei, nå har jeg vært å fått lest av kodene.

 

ECU feilkode 1 : 00515

Camshaft Position

( Hall ) Sensor

No Signal

 

ECU feilkode 2 : 17978

Blocked by Immobilizer

P1570

 

Immobilizer feilkode : 01128

Immobilizer Pickup

Coil ( D2 )

 

Instrument avlesning ikke tilgjengelig.

 

Håper dette hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå har jeg vært å fått lest av kodene.

 

ECU feilkode 1 : 00515

Camshaft Position

( Hall ) Sensor

No Signal

 

ECU feilkode 2 : 17978

Blocked by Immobilizer

P1570

 

Immobilizer feilkode : 01128

Immobilizer Pickup

Coil ( D2 )

 

Instrument avlesning ikke tilgjengelig.

 

Håper dette hjelper :)

 

Sto bilen på tomgang når du leste ut feilkoder? Hvis ikke får du slik som den første feilen din(HALLgiver), så da er den grei.

 

De to neste er mer interessante. Pickup coil er den ringen rundt tenningslåsen, det er lesespolen til startsperra. Hender det blir dårlig kontakt her, så da kan det lønne seg å bytte den.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto bilen på tomgang når du leste ut feilkoder? Hvis ikke får du slik som den første feilen din(HALLgiver), så da er den grei.

 

De to neste er mer interessante. Pickup coil er den ringen rundt tenningslåsen, det er lesespolen til startsperra. Hender det blir dårlig kontakt her, så da kan det lønne seg å bytte den.

 

Den sto bare med tenningen på siden den stopper hele tiden for meg :(

 

Sjekke kontakter i morgen. Har lest en del om dårlig kontakt på plugger rundt omkring. Funker ikke det blir det ny pickup coil på onsdag eller torsdag.

Kommer tilbake med info om hva jeg finner ut. Takk så langt :)

Endret av Buggah
Endring av info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sto bare med tenningen på siden den stopper hele tiden for meg :(

 

Sjekke kontakter i morgen. Har lest en del om dårlig kontakt på plugger rundt omkring. Funker ikke det blir det ny pickup coil på onsdag eller torsdag.

Kommer tilbake med info om hva jeg finner ut. Takk så langt :)

 

Akkurat. Da kan du ihvertfall overse hallsensor-feilen.

 

Det er visst to tynne ledninger inn i denne lesespolen som pleier å knekke av, og noen klarer å lodde de på igjen. Høres ut som noe knot, så det er vel best å kjøpe ny sikkert. Men sjekk alle kontakter først du :)

 

(En av de STORE ulempene med golf 3 er at det mangler mange vesentlige varsellamper, så som startsperrelampe, motorfeillampe+++. Dette gjør feilsøking unødvendig tungvint i forhold til andre biler.)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del med Passat og Audi har hatt hell med å lodde kontaktene inn på lesespolen. På Golf3 er imidlertid denne koblingen normalt støpt inn i plasten. Det kan naturligvis være dårlig kontakt i andre enden inn til startsperre boksen.

lesespule.jpg

 

For å komme til startsperre-boksen er det greiest å ta ut instrumentenheten (speedometer/turteller). Bare 4 skruer.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del med Passat og Audi har hatt hell med å lodde kontaktene inn på lesespolen. På Golf3 er imidlertid denne koblingen normalt støpt inn i plasten. Det kan naturligvis være dårlig kontakt i andre enden inn til startsperre boksen.

lesespule.jpg

 

For å komme til startsperre-boksen er det greiest å ta ut instrumentenheten (speedometer/turteller). Bare 4 skruer.

 

Gjorde som du sa. Men de hadde ikke den delen på lager på Møller her.

Så tok ut kontakten fra boksen bak instrumentenheten.

Sprayet på elektrorens og satte den tilbake.

Nå fyrer den hver gang.

Blir det problemer igjen bestiller jeg ny lesespole.

 

Så intil videre så løste dette problemet. Var så smått der så prøvde ikke demontere pluggen for å lodde som jeg hører folk har gjort.

 

Takker for hjelpen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde som du sa. Men de hadde ikke den delen på lager på Møller her.

Så tok ut kontakten fra boksen bak instrumentenheten.

Sprayet på elektrorens og satte den tilbake.

Nå fyrer den hver gang.

Blir det problemer igjen bestiller jeg ny lesespole.

 

Så intil videre så løste dette problemet. Var så smått der så prøvde ikke demontere pluggen for å lodde som jeg hører folk har gjort.

 

Takker for hjelpen :o)

 

Hei

Jeg opplever nøyaktig like symptomer med den samme 1,4 abd motoren i min bil.

Forsøkte det samme som trådstarter og løsnet ledningen til lesespolen bak spedometeret, renset med wd40 og koblet tilbake igjen.

Vips så var det liv i bilen igjen.

Jeg vil bare takke så mye for infoen jeg har fått her i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår