Gå til innhold

Dodge V-8 hjelp?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei.

Ei venninne her oppe har en Dodge W-400 Custom 1978.Den har en 360 motor i.

Problemet er at de ikke finnes instruksjonsbok til den og jeg trenger å vite oljevolum, oljetype, smørepunkter og andre småting.

Er det noen som vet om nettsider eller har denne infoen tilgjengelig som kunne hjulpet?

På forhånd takk :-)

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du...

Jeg har en 75 plymouth duster.. 360c"

Alle de derre moppar-bila har samme motorer..

360 fra 70 tallet er 360 fra 70 tallet...

Bare stikk innom stolen, eller din lokale amcar-accessoryshop og si at du skal ha olje til 78 360'ien din... Jeg ville brukt vanlig mineral 10w 30 eller no...kanskje noe annet om hu kjører hele året... også har du di derre classic autoparts i tr.heim, reklame på baksia av alle amcar-blader... det dem ikke har, skaffer dem,

også av bøker...

og et siste meget bra tips.. automobilia, ligger i uranieborgvn. i oslo, bak slottet og litt oppi der.. de har alt av inst.bøker til eldre biler... ring dit..

hilsen pilsen.. er det noe mer du lurer på, så ta to paracet og ring i morgen..

You only live twice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det er greit.Problemet er at jeg er på Svalbard og dermed blir alt det å stikke innom noen et problem.Takker ellers for alt du kommer med om 360!

Har du noe info om hvor mye olje det skal på den.Forrige eier sa bare at en skulle fylle 1L olje når en hørte ventilene begynner å tikke!!!!!!!

Det er ikke peilepinne på denne, er det originalt?

Takker :-)))

P.S: Hadde ikke Paracet men tok 2 PEZ istedenfor.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt i gang et par hjul for og prøve og finne ut denne oljemengden for deg, men du sier : ingen peilepinne.....????

det må da være en peilepinne.. det skal jo være det. Finner du ut hvor mye olje det skal være på motoren har du jo fortsatt det problemet at en v8 fra 1978, mest sansynlig ikke er 100% tett, og det er ikke helt uvanlig at den bruker "litt" olje.

se ordentlig på motoren etter hvor det kan ha sittet en peiler, for det skal være en... Om det ikke er noen anbefaler jeg deg og lage en, og i hvertfall få på en ordentlig oljetrykksmåler.

i'll be back

You only live twice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.Hyde

Jeg har satt i gang et par hjul for og prøve og finne ut denne oljemengden for deg, men du sier : ingen peilepinne.....????

det må da være en peilepinne.. det skal jo være det. Finner du ut hvor mye olje det skal være på motoren har du jo fortsatt det problemet at en v8 fra 1978, mest sansynlig ikke er 100% tett, og det er ikke helt uvanlig at den bruker "litt" olje.

se ordentlig på motoren etter hvor det kan ha sittet en peiler, for det skal være en... Om det ikke er noen anbefaler jeg deg og lage en, og i hvertfall få på en ordentlig oljetrykksmåler.

i'll be back

Jeg mener det skal være en peilepinne rett bak der dynamoen er festet men finner ingenting.Hverken der eller andre plasser.Jeg skal sjekke om det finnes noen hull el.l som er plugget igjen.

Det er montert oljetrykkmåler.

Det er litt kaldt her nå så det er ikke så morsomt å legge seg på bakken eller stå ute å mekke i noen minusgrader, men vi skal nok få det til :D

P.S: PEZ`n hjalp!!

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider