Gå til innhold

Eu-kontroll....skrekk og gru!

Ranger emnet

finken2

Anbefalte innlegg

Ja, jeg grudde meg til denne dagen....

Men, selv om bilen fikk noen 2'ere så kanskje det ikke er så ille allikevel? birthday

Noen som kan hjelpe å anslå ca. hvor mye et verksted vil ta for å fikse dette?

- Mer enn 25% rust på skive, høyre bak

- Bremserør rustangrep, langsgående

- Forskjellig bremsekraft mellom hjul på samme aksel , bak

- Parkbrems dårlig virkning

- Dårlig fjærinnfesting lagertoppper foran, slakk

- Nærlys feil innstilling

...Og det var stort sett det.

oops...glemte noe; Bilen er en VectraB -99, 1.8, st.vogn

Endret av finken2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

hei. rust på bremse rør er dyrt å fikse ca 7000kr på veksted må lage nye rør

begge fra foran til bak. må man ta ned bensin tanken får å komme til.

bremseskiver er billing får komplett sett på opel verksted.

- Dårlig fjærinnfesting lagertoppper foran, slakk

uten bilde blir det vanskelig å si.

Endret av Glein91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topplagrene som er gåene da, kan være litt ekle å bytte hvis man ikke har gjort det før :) Tror så gjerne at et verksted skal ha svinmye penger for å fikse bremserør ja, mye greiere å gjøre selv, med mindre man driter penger :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har fått pris på å fikse fra verkstedet som tok kontrollen...11000 spenn (+/- )

Lurer på om jeg skal kvitte meg med bilen, har hverken ork eller tid til å fikse noe selv. 11000 kronasjer synes jeg er mye penger å betale....hadde jeg visst at bilen strøken etterpå så kanskje, men det er endel andre ting som lurer rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topplagrene som er gåene da, kan være litt ekle å bytte hvis man ikke har gjort det før

Har mistet Haynes boka mi....man må komprimere fjæra og skru ned hele fjærbeinet, ikke sant? Eller er det noe som må gjøres som er eklere enn det?:)

Begynner å lure på om jeg bare skal bite i det å sette i gang.....Noen Opelhobbymekkere i bergensregionen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremserørene er ikke stress fikse i det hele tatt, bare du kjenner noen som kan det og hjelper til får du nok det for en 2000kr, vi har gjort det en good del ganger. kjøper alt utstyret på biltema. koster kanskje 600spenn for rør tank og nippler.. peace of cake. og resten, sjekk opp alternative steder få deler fra. medlem i noen andre klubber? som opel klubben kanskje? sjekka ut om rabatt hos feks bilxtra,mekonomen osv? du kan få det der gjort mye billigere en hva du tror.. skaff alle delene som du vet må ha og spør bare rundt om noen gidder ta på seg jobben med fikse det. her veit jeg hvertfall om folk som hadde gjort det.

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider