Gå til innhold

Ringbanen?

Ranger emnet

Marius

Anbefalte innlegg

Sitat
Originally posted by marius

Noen som har noe info om denne stripa?? Ja jeg veit den ligger oppe ved Gardermoen, men åssen kommer man dit? Er den åpen? Hvem eier den? osv... :cool:

forøvrig de porsche videone jeg posta er fra ringbanen.. det ser temmelig fett ut der opppe

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius,

Ja, den ligger ved Gardermoen - opprinnelig en lang betongbane som tyskerne byggde under krigen som parkeringsplass og ekstrastripe for sitt "Luftwaffe".

Hadde i mange år bare korte strekker med asfalt men har nå en langstrekke med asfalt, ca på 1-1,5 km lang tror jeg.

Ringbanen var inntil for noen år siden tillgjengelig døgnet rundt, året rundt, men har etter hva jeg vet nå bom m/lås på innfartsvei.

Sjekk mer info på:

http://www.norskdragracing.com/

Per

'96 Chevy Impala SS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  Sitat

takk for info!

Etter det jeg forstår trenger du ikke bur selv om du har en gateregistrert bil som kjører på under 11? Fant ikke noe i reglene som tilsa at man måtte det.....

Marius !

I norsk Bilsportforbunds Regelverk står ingenting om dragrace!

Men, det finnes et tilleggs reglemang som sier følgende :

I en bil som går kjappere / Raskere en 12.00, MEN ikke fortere enn 10.00. Kreves 5 punkts bøyle!!

Spør hvis det er mer dere lurer på.

Spinn aka Lars Erik

live to drive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

kule saker!

Dette er jo info jeg trenger for å bygge midt 9er Rx7n min :D

imstupid

jasså 9ere du? :D

men du, hvorfor er du ikke på IRC når du sitter her på forumet å pusler? Jeg sitter her å kjeder ræva av meg(er syk, orker ikke gå ut) og vil gjerne dele kjedsomheten min med så mange som muligt :D :D

Folka på #race bare babler i vei en masse svensk slang jeg ikke orker å finne ut av engang doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider