Gå til innhold

Golf 4 Turtall blir for lavt og motoren stopper

Ranger emnet

Andi91

Anbefalte innlegg

Hei. Har en Golf 4 som har problemer med turtallet. Jeg starter bilen....lar den gå lit på tomgang...deretter trykker jeg på gass pedalen...lar turtallet gå opp til ca 3000 og slipper pedalen. Deretter går turtallet ned. Turtallet går da ned til ca 500 og opp til 900 og deretter ned til 0. Motoren stopper. Dette skjer også når jeg ute i strafikk, og jeg skal stoppe i et kryss. (må passe på å holde turtallet oppe)

Når jeg skal starte bilen, må jeg altid gi lit gass, ellers så deiser turtallet fra 900 til 0.

Jeg har nylig byttet batteri, men problemet var før og nå etter batteribyttet. Problemet startet nå i vinter. Kan ha noe med kulda, så ser ikke bort i fra det.

Hva kan være problemet?

Mvh Andi91 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud når du opplever slike problemer er å bytte rotor og fordelerlokk.

Disse delene koster til sammen 400 kroner til en golf.

Luftmassemåler koster 3-4 tusen. Minst.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har en Golf 4 som har problemer med turtallet. Jeg starter bilen....lar den gå lit på tomgang...deretter trykker jeg på gass pedalen...lar turtallet gå opp til ca 3000 og slipper pedalen. Deretter går turtallet ned. Turtallet går da ned til ca 500 og opp til 900 og deretter ned til 0. Motoren stopper. Dette skjer også når jeg ute i strafikk, og jeg skal stoppe i et kryss. (må passe på å holde turtallet oppe)

Når jeg skal starte bilen, må jeg altid gi lit gass, ellers så deiser turtallet fra 900 til 0.

Jeg har nylig byttet batteri, men problemet var før og nå etter batteribyttet. Problemet startet nå i vinter. Kan ha noe med kulda, så ser ikke bort i fra det.

Hva kan være problemet?

Mvh Andi91 ;)

Vi har ikke helt fått med åssen motortype. 1,4 1,6 2.0 osv..., årsmodell kan og hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...