Gå til innhold

Audi Quattro vs Bmw X-Drive

Ranger emnet

DriftKing

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er du klar over at Subaru har hatt 5 oppgraderinger på 4wd systemet, siden den gang.

Audi har hatt en. De kjørte med samme systemet i tolv år ifra 1995 til 2007

Jasså? Jeg vet de har hatt 8 forskjellige Quattro systemer. (Teller ikke med Haldex)

Du mener Audi sitter i 12 år uten å utvikle noe nytt? Søtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså? Jeg vet de har hatt 8 forskjellige Quattro systemer. (Teller ikke med Haldex)

Du mener Audi sitter i 12 år uten å utvikle noe nytt? Søtt

De har/hatt 6 forskjellige. :)

6 generasjon quattro fins bare i RS5.

Ja desverre slik det er,quattro generasjon 4 strekker seg ifra 1995 til 2007.

Quattro generasjon 3 ble bare brukt i V8 motorer.

(Og teller heller ikke med haldex)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har/hatt 6 forskjellige. :)

6 generasjon quattro fins bare i RS5.

Ja desverre slik det er,quattro generasjon 4 strekker seg ifra 1995 til 2007.

Quattro generasjon 3 ble bare brukt i V8 motorer.

(Og teller heller ikke med haldex)

Jeg skulle skrive 7, men tasta feil.

Men du tar ikke med det som er brukt blandt annet i Q7 med vilje eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Torsen diff... Men la os kalle det Haldex, så blir du glad. :)

Nei du hadde faktisk rett torsen basert, men er ikke med på rekka til quattro for den har ikke samme oppbygning som en ordinær quattro torsen.

Generasjon 6 er det en bil som bruker RS5 (dette er jo ikke akuratt en vanlig bil ennå, så jeg mener at de strengt tatt har bare 5 generasjoner.

Ifra 1981 er ikke det altfor mange oppgraderinger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo kunne kalles en ny generasjon, da de mest sansynligvis kommer til å bruke den teknologien videre. De bruke ikke mange hundre millioner i utvikling for å ha rått 4wd system på 1 bilmodell. :P

Grunnen til at det ikke er så mange oppgraderinger, er jo at det funker. :P Aldri i mitt liv stått fast noe sted. Og jeg har virkelig satt bilene på prøve flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo kunne kalles en ny generasjon, da de mest sansynligvis kommer til å bruke den teknologien videre. De bruke ikke mange hundre millioner i utvikling for å ha rått 4wd system på 1 bilmodell. :P

Grunnen til at det ikke er så mange oppgraderinger, er jo at det funker. :P Aldri i mitt liv stått fast noe sted. Og jeg har virkelig satt bilene på prøve flere ganger.

Ja det kan du godt si, mange mener nå ennå at den ordentlige quattroen er generasjon 1, med låsing av både senterdiff og bakdiff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Audi og Bmw er begge flinke til å lage gode biler!

Men etter at Audi folket skryter så utrolig mye av Quattro systemet til Audi, skal jeg vise dere noe folkens.

Nye Audi Q5 mot nye Bmw X3

Det var vist ikke så bra med quattro

En annen test, med Audi A8 mot Bmw 5 serie

Gikk dårlig der også

Men mot andre biler med 4wd vinner vel Quattro?

Nei quattro var ikke så bra allikevel

:cheers:

Dette er litt nøtteskal tenkning, quattro fungerer mye bedre på snø/is, en rulle har null friksjon, det er det svært sjeldent på snø/is.

Veldig sjeldent at en som kjører normalt vill oppleve noe dramatikk i det hele tatt.

Sånn kun med tanke på fremkommelighet, tror jeg både BMW og Subaru har bedre systemer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider