Mammut89 Skrevet Mars 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 byggmakker for eksempel Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Mars 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 noen som vet om det ødelegger styrken på kassen hvis jeg sliper alle vinkler slik at de ike lenger er så spisse?! har lyst til å ha en litt "glatt" kasse...he he.. Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 tror ikke det skulle gjøre så mye, om du mener og slipe kantene på kassa runde utvendig så gjør ikke det noe merkbart med lyden... her er noe jeg laget for en stund siden, blir nok noe i den duren jeg kommer til og gå for når jeg bygger stereo i sommer, men de vw merkene skal byttes ut med noe anna :) plexiglass over forsterkeren med katoder..... Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Mars 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 ok...ser bra ut..! Men har du peiling??..bygget mye før??... Hvor bor du...kan sikkert komme å hjelpe meg enda..! Takker igjen for mange gode svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Originally posted by polo-1992-xtreme noen som vet om det ødelegger styrken på kassen hvis jeg sliper alle vinkler slik at de ike lenger er så spisse?! har lyst til å ha en litt "glatt" kasse...he he.. Takker for svar! Erfaringsmessig vet jeg skruer fort blir et problem. Skal du runde av kantene på kassen er du nesten nødt til å bygge kassen uten skruer. Altså lage noe spor eller noe når du skal lime, og ha mange store/små skrutvinger i bakhånd. Problemet er at skruehodet blir i veien med en gang når du begynner å frese av kantene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Mars 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2004 ok...det er sant... Skruene kan bli et problem!!! Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Mars 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 Flere forslag til basskasse i min polo?! Vis gjerne bilder..! Takk!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Nå har jeg bare skumlest gjennom her, men for at du skal få nyaktige tegninger så må nok proffene vite hva slags subb'er du har og hvor stor plass du har.. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Mars 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 jeg er klar over det, men det jeg er ute etter er en kasse jeg selv kan klare å bygge som også ser litt tøff ut!! Og som ikke er så utrolig stor...har en Polo vettu=ikke store biler:D Noen skisser selv? takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Hva med å tenke litt selv? Prøve å skissere litt? Det er bare å starte... gå ut og ta mål av plassen i bagasjerommet. Tenk litt, og finn ut hvor mye plass du vil bruke til høytaleren. Er vel ingen andre enn deg selv som vet cirka hvordan dette må bli :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Originally posted by mfafa Hva med å tenke litt selv? Prøve å skissere litt? Det er bare å starte... gå ut og ta mål av plassen i bagasjerommet. Tenk litt, og finn ut hvor mye plass du vil bruke til høytaleren. Er vel ingen andre enn deg selv som vet cirka hvordan dette må bli :) Akkuratt, og vi vet heller ikke hvor stor kasse det er plass til.. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Mars 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Den blir vel ca. 87cm bred 36-40cm høy og 40-60cm dyp tar meg ikke nær av det hvis folk sier at bilen er liten, for det er et faktum..hehe..liten og sportslig..he he Har tenkt mye selv, men er ikke noen spessialist, og derfor spør jeg om andres meninger.. Jeg har faktisk tegnet en nesten identisk kasse som den jeg fikk et bilde av inne i denne topic'n(før jeg så den her), så jeg er godt på vei!! Prøver og prøver, men lurer fortsatt på om hva som er lurt og gjøre osv.. nybegynner vettu :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Mars 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2004 Originally posted by polo-1992-xtreme Den blir vel ca. 87cm bred 36-40cm høy og 40-60cm dyp tar meg ikke nær av det hvis folk sier at bilen er liten, for det er et faktum..hehe..liten og sportslig..he he Har tenkt mye selv, men er ikke noen spessialist, og derfor spør jeg om andres meninger.. Jeg har faktisk tegnet en nesten identisk kasse som den jeg fikk et bilde av inne i denne topic'n(før jeg så den her), så jeg er godt på vei!! Prøver og prøver, men lurer fortsatt på om hva som er lurt og gjøre osv.. nybegynner vettu :D Jeg ville laget en kasse med kun rette vinkler bortsett fra skråfront som da settes mot seteryggen med 2 stk. 12" vendt bakover og plass til forsterker(e) på gulvet bak kassa. Også ville jeg beholdt hattehylla over kassa, da får du kanskje ha stereoen i fred for tyveri også. Tipper det på denne måten er plass til en kasse på totalt 60L eller noe slikt i din Polo. Erfaringsmessig vil dette spille tight og dypt. Jeg skjønner du kanskje er keen på å bygge en kasse med litt rare vinkler, men tror arbeidet med dette ikke er verdt hva du får igjen av lyd og design. Det enkle er ofte det beste veitu, sitat Rema 1000 :) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Mars 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2004 Takker for tipset... Det stemmer nok bra at det enkle ofte er det beste, så kanskje jeg dropper alle de fancy vinklene etc...he he.. Men blir det bedre/dårligere lyd hvis man vender elementene ned i kassen slik at magnetene peker utover?!.. Noen som har synspunkter? På forhånd takk!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Mars 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2004 Originally posted by polo-1992-xtreme tar meg ikke nær av det hvis folk sier at bilen er liten, for det er et faktum..hehe..liten og sportslig..he he Har tenkt mye selv, men er ikke noen spessialist, og derfor spør jeg om andres meninger.. Jeg har faktisk tegnet en nesten identisk kasse som den jeg fikk et bilde av inne i denne topic'n(før jeg så den her), så jeg er godt på vei!! Prøver og prøver, men lurer fortsatt på om hva som er lurt og gjøre osv.. vel.. en kamerat har CV Stroker 18" i 200L kasse i 85-mod Nissan Micra ;) så jeg skal ikke mase om at bassen blir for stor, hehe. før hadde han Kicker S12L5 "Solo-Baric" i originalkasse.. det spilte noe sinnsykt! Langt bedre enn strokeren. Kickeren brant dessverre opp :rolleyes: angående kassen din foreslår jeg at du legger ut tegning av den.. det trenger forresten ikke være så veldig lett å få en kasse 100% tett hvis det er mange vinkler på den, og siden det er din første kasse bør kanskje lage den enkel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg