mfafa Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by polo-1992-xtreme Jeg SKAL bygge i MDF uansett, men det som er problemet er om jeg får god nok forsterker til dette anlegget... Du har høye tanker om deg selv :D Enda har du ikke startet å kappe plater!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Hvis du er redd for at forsterkeren er for liten/god så har jeg en RF bd1501 til salgs ;) Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Mars 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 høye tanker om meg selv..he he..jaja...kanskje det;) men grunnen til at jeg enda ikke har begynt å kappe i MDF-platene enda er fordi jeg venter på at en av importørene skal gi meg et forslag på hvordan kassen skal være...er selv VELDIG ny på dette området.. Men tror nok jeg får en BRA forsterker fra solid audio..! Men hva er spesifikasjonene på forsterkeren du selger da, og hva er prisen? HUSK Å LESE OM MEG OG MITT POLO-PROSJEKT I MANDAGENS UTGAVE AV BLADET AUTOFIL!!.. Det står om prosjektet i spalten"fra stripa".. litt gøy det da... Men det som står om anlegget stemmer ikke...for det skal byttes inn i noe større.... ...forresten noen som vet om det trengs gelébatterier til å drive et stort anlegg(nødvendig?)? takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Originally posted by polo-1992-xtreme høye tanker om meg selv..he he..jaja...kanskje det;) men grunnen til at jeg enda ikke har begynt å kappe i MDF-platene enda er fordi jeg venter på at en av importørene skal gi meg et forslag på hvordan kassen skal være...er selv VELDIG ny på dette området.. Ikke vær redd for MDF... Det er et supert materiale å bygge med. Ikke bare er det helt dødt, men det er som å skjære i smør. Og i motsetning til spon, så smuldrer ikke MDF. Men hva er spesifikasjonene på forsterkeren du selger da, og hva er prisen? Den forsterkeren gir 1500watt RMS i 2ohm. Du trenger strøm, og solide kabler. HUSK Å LESE OM MEG OG MITT POLO-PROSJEKT I MANDAGENS UTGAVE AV BLADET AUTOFIL!!.. Det står om prosjektet i spalten"fra stripa".. litt gøy det da... Men det som står om anlegget stemmer ikke...for det skal byttes inn i noe større.... Gøy for deg da. :) ...forresten noen som vet om det trengs gelébatterier til å drive et stort anlegg(nødvendig?)? Les om batteri og lading på sidene mine ... Det som står der gjelder vanlige blybatterier. Den store forskjellen på blybatterier og gelebatterier er hvor mange ampere du kan trekke ut av det, uten at spenningen synker. Gelebatteriet er overlegent der. Også hvor mange Ah du kan trekke ut av batteriet, uten å ødelegge det. Blybatteriet tåler ikke å lades ut mer enn 50%, før du begynner å ødelegge det. Gelebatteriet tåler ca 400-500 dyputladninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Mars 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Bisarre: Hvor mye skal du ha for forsterkeren...og hvor gammel er den? Hva er målene på forsterkeren i cm.?(har jo ikke så god plass..he he) Takker for info om batterier osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Eh... Det er ikke meg, men Rockford Seat som selger den forsterkeren... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 I staden for gelebatteri, hadde det vel kanskje vore greitt med ein kondensator. 1Farad passer vel fint.. Det å begynne å kople fleir batteri parralelt kan skade dynamoen. Iom at motstanden i batteria minka og straumen frå dynamoen då må øke. Er ikkje alle dynamoer som taklar det like bra. Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Originally posted by polo-1992-xtreme Bisarre: Hvor mye skal du ha for forsterkeren...og hvor gammel er den? Hva er målene på forsterkeren i cm.?(har jo ikke så god plass..he he) Takker for info om batterier osv.. Jeg sender deg en PM jeg. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mars 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Originally posted by Kaksa I staden for gelebatteri, hadde det vel kanskje vore greitt med ein kondensator. 1Farad passer vel fint.. Det å begynne å kople fleir batteri parralelt kan skade dynamoen. Iom at motstanden i batteria minka og straumen frå dynamoen då må øke. Er ikkje alle dynamoer som taklar det like bra. Det stemmer, om du ofte har tomme batterier. Nesten fulle batterier vil ikke trekke noe særlig. Men det er klart... En kondensator er en ypperlig hjelp til litt mer bass. I og med at den hjelper til med å holde inn-spenningen oppe, når ikke dynamoen greier lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Mars 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2004 Jeg har kondensator på 1 farad, så det skal nok gå bra..men hvis jeg skal kjøre anlegget med en sinnsyk forsterker, så burde jeg vel uansett ha et eller to gelé-batterier?! Takker igjen for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Originally posted by polo-1992-xtreme Jeg har kondensator på 1 farad, så det skal nok gå bra..men hvis jeg skal kjøre anlegget med en sinnsyk forsterker, så burde jeg vel uansett ha et eller to gelé-batterier?! Takker igjen for alle svar! Det spørs vel hvor lenge og høyt du har planer om å spille uten at motoren går... Tror man kommer et godt stykke med et bra hovedbatteri, tykke kabler og kondensator dersom du ikke bygger for å spille mye utenom kjøring. Selv har jeg tenkt å bruke 2 svære PPI amper og en McIntosh uten batteri bak, kun 0 Ga kabel fra motorrom, Optima yellowtop batteri og 1 fa kondis, tror det skal gå greit. Men klart, skaffer du f.eks en monoforsterker som trekker 1500W, så lader den ut batteriet fort. Men så mye effekt vil man egentlig ikke trenge heller, i hvertfall ikke hvis målet er godlyd... :) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Originally posted by Terminator 4. Men klart, skaffer du f.eks en monoforsterker som trekker 1500W, så lader den ut batteriet fort. Men så mye effekt vil man egentlig ikke trenge heller, i hvertfall ikke hvis målet er godlyd... :) Akkurat der er vel vi ganske uenige ;) Man trenger mye effekt for å holde full kontroll på basselementene til enhver tid... I mitt SQ prosjekt som jeg holder på med blir det to stk monoblokker som blir linket for å holde styr på 2 stk 10".. tror forsterkerene gir 1x1800W RMS hver.. Dette er kun for god lyd. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Originally posted by Terminator Men klart, skaffer du f.eks en monoforsterker som trekker 1500W, så lader den ut batteriet fort. Men så mye effekt vil man egentlig ikke trenge heller, i hvertfall ikke hvis målet er godlyd... :) Effekten du tregner avhenger fult og helt av hva slags element du benytter (og til en viss grad kassetype). Basser med høy bevegelig masse krever gjerne litt effekt for å yte sitt beste. Har man et element med lav bevegelig masse, kan man i mange sammenhenger klare seg med en relativt liten forsterker, og samtidig få et godt resultat. Følsomheten på elementet pluss impedansegang kan være en grei pekepinn, men husk at det er mange som skryter på seg høyere følsomhet enn hva som er tilfellet. Det er viktig å være klar over at man ved normal bruk faktisk ikke bruker mange wattene, men det er først når element og musikkens transienter krever det at behovet for effekt melder seg. Har du et følsomt system, er det ikke noe problem å spille skyhøyt med 10-15 watt (kan dog gå litt utover kontrollen på endel elementer). mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Originally posted by Mr. SQ Det er viktig å være klar over at man ved normal bruk faktisk ikke bruker mange wattene, men det er først når element og musikkens transienter krever det at behovet for effekt melder seg. Kan noen forklare meg en gang for alle hva en "transient" er? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solid Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Åssen er det med glassfiberkasser? Bør man putte noe inni dem? Jeg vurderer å lage det for å spare plass. Siter - Sierra sedan -92 (rs styling) x Opel Manta GSi -85 x Sierra sedan -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg