polo-1992-xtreme Skrevet Mars 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 jeg tror nok jeg kommer til å få sponset to stk 1500W monoblokker, så med andre ord så trenger jeg MYE strøm... Lønner det seg da med ett eller to Gelé-batterier... Og er det regler for hvorm mange man kan ha i en konkurranse(street A-klassen f.eks)?? Takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Hvis du skal ha såpass til maskineri til forsterkere bør du mer enn som så... Ikke nødvendigvis batterier.. Det som er det viktigste er en god og kraftig dynamo og en laderegulator.. Det er jo denne som produserer kraften.. Hvis du bruker original dynamoen på f.eks to tre gele batterier oppnår du dårligere effekt (langvarig) enn med 1 stk gele batteri.. Du kan oppnå høyere boost/cranking effekt når de alle er ladet opp, men når du skal ha det som et bruksanlegg er det ikke noe særlig... Fiks deg en skikkelig dynamo (minimum 150A i ditt tilfelle) Deretter gjør du "The Big Three" , meget viktig for å oppnå full effekt av ditt system..!!! The Big Three Når det gjelder bygging osv er det bedre å finne ut av ting selv, være litt kreativ med alt du gjør.. :D Er en nybegynner selv jeg.. ;) Ganske fersk i faget.. Se på siden min, ikke vet jeg, mulig du finner noen hint der. (selv om jeg bygger helt annerledes?) min side Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Mars 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Takker for tipset...bra prosjekt du er igang med!!!... Lykke til du også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Originally posted by Rockford Seat Akkurat der er vel vi ganske uenige ;) Man trenger mye effekt for å holde full kontroll på basselementene til enhver tid... I mitt SQ prosjekt som jeg holder på med blir det to stk monoblokker som blir linket for å holde styr på 2 stk 10".. tror forsterkerene gir 1x1800W RMS hver.. Dette er kun for god lyd. Så du skal ha et anlegg som trekker ca 4000W rms? Hvor lenge kan du spille uten at motoren går da og hvordan strømforsyning har du? Mener fortsatt at det er mulig å få optimal godlyd med godt under 1000W jeg da... Men klart, bruker man subber som er spesielt tungdrevne eller/og lav med følsomhet, så trengs det power... Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg