Gå til innhold

Sportseksos på Golf 5

Ranger emnet

Trondheim

Anbefalte innlegg

Hei.

Overtar til sommeren en 06 VW Golf 1.6. Det er ikke verdens største motor, og heller ikke verdens peneste lyd. Derfor har jeg tenkt å koste på meg selv sportseksos. Er ikke ute etter noe voldsomt, men noe som gjør lyden litt grommere.

Har lest en del her inne, og det virker som at det er mange med peiling her, så jeg spør dere.

Har også planer om å senke den et par MM for å få bilen litt stivere.

Hadde vært fin med noen synspunkter og eventuelle tips! Ha en fin dag videre folkens :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil bli harry med en senka Golf med 1.6 liters motor med sportseksos.

Kan anbefale Autostyle cupkits fra BS Bildeler. Du burde ikke senke mer enn 35mm med mindre du vil leke brøytebil på vinteren.

Du må huske på at når du monterer senkesett på bilen må den inn til hjulkontroll og visning på SVV for å få skrevet det i vognkortet. Men for all del, hvis du har ca 5000 kr å svi av til senkesett, go for it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Autostyle cupkits fra BS Bildeler. Du burde ikke senke mer enn 35mm med mindre du vil leke brøytebil på vinteren.

Du må huske på at når du monterer senkesett på bilen må den inn til hjulkontroll og visning på SVV for å få skrevet det i vognkortet. Men for all del, hvis du har ca 5000 kr å svi av til senkesett, go for it!

Harry ja, tenkte samme tanken selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BS! Har kjørt tre vintre med 50 mm eibach senking og 225/45-17. Funker fint det, selv med orginale Votex spoiler og skjørt.

Og snakker du om harry, sportseksos 35mm senk og stor stereo er jo harry så det holder.

Kutt ut eksosen. Kjøpe høydejusterbart senkesett (H&R eller FK) og noen kule hjul (dvs ikke Shariff/replica hjul) og du har en kul Golf.

98% av harrybilen på bygda har jo 35mm senking, sportseksos, svarte ruter og dunkende stereo

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polo Classic, du bor i Oslo der 2/3 av veien skal være bar. Sånn er det som regel ikke utenfor hovedstaden. Desto lengre nord du kommer, desto mer snø kan ligge på veien før brøyting begynner.

Jeg foreslo ikke harrysenk, sportseksos og stort stereoanlegg, for jeg foreslo å bruke ALLE pengene på stereoanlegg istedenfor å måtte blakke seg på hjulstillingskontroller i hytt og pine som du må hvis du skal lovlig regulere høyden på det høydejusterbare senkesettet ditt(ja, SVV er nazi når det kommer til slikt). Støtter heller forslaget om finere felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da90el, nå har det seg sånn at jeg driver med skihopping da, og hender det ofte man er litt utenfor "allfarvei", der det er dårlige veier og dårlig med brøyting.

Etter man har fått det høydejusterbare senkesettet inn i vognkortet justerer man spissingen selv. To målebånd og to planker, ev et sånt sett som dette

http://www.summitracing.com/parts/LNG-79500/

lng-79500_w.jpg

Bruker disse selv med godt resultat

Skal du flotte deg kan du bruke disse

http://www.summitracing.com/parts/LNG-79630/?rtype=10

lng-79630_w.jpg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løser fortsatt ikke problemet med SVV som stopper deg og sjekker om senkesettet er hevet eller senket, og da er faktisk ikke det godkjent lengre.

De sjekker om du ligger innenfor det som står i vognkortet. Der blir det skrevet min og maks høyde fra senter av felgen.

Heldigvis skrev de ikke inn maks og min høyde på min når jeg fikk mitt i vognkortet i 2001;)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider