Gå til innhold

Strømløs MB 300SE åpner ikke bagasjerommet der batteriet er

MotorMan

Anbefalte innlegg

Hallo folkens! Detter er mitt første innlegg her på forumet!

Har en MB 300SE 1992-mod i kjelleren som jeg bruker lite, mest om sommeren, og den gikk tom for strøm på 2 måneder.

Bagasjerommet vil ikke åpne seg, og når jeg åpner døra framme så

hører jeg lav lyd ifra bagasjerommet, men dette er ikke nok til å åpne bagaserommet.

Da kommer jeg til spørsmålet:

1. Går det an å finne kablene til batteriet i motorrommet eller kupeen?

2. Hvordan åpne bagasjerommet når bilen er strømløs?

edit: Bagasjeromslåsen kan ikke åpnes med nøkkel!

Endret av MotorMan
Mer informasjon i saken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett strøm på bilen med å sette strøm inn på den tykke kabelen på starter og minus til en plass på motor med god kontakt. så kan du prøve ;)

Hei. Ja skal prøve det, men finner ikke selve starteren, ligger den under motoren? På høyre eller venstre side lang bak eller? Må jeg jekke opp bilen og skru av beskyttelsesplata under motoren for å finne starter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må nok ha av plata der ja. det er egentlig ganske vanskelig å ikke finne starter. sitter helt bak på motor mot girkassen, en 4-5 cm over bunpanna. kan sitte på både venstre og høyre side men som regel på venstre side. den er som regel veldig selvforklarende. sett pluss strøm på den feite kabelen som går inn på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må nok ha av plata der ja. det er egentlig ganske vanskelig å ikke finne starter. sitter helt bak på motor mot girkassen, en 4-5 cm over bunpanna. kan sitte på både venstre og høyre side men som regel på venstre side. den er som regel veldig selvforklarende. sett pluss strøm på den feite kabelen som går inn på den.

Takker for svar! Nå er det vanskelig å ikke finne starteren!

Trur problemet blir løst no ja! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider