Gå til innhold

Corolla 1.6 114 HK, eller Golf 1.8 75 HK?

Ranger emnet

Patty

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å kjøpe meg min første bil, og valget står mellom disse to:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25648567

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25505026

Er jo ute etter en bil som er litt morsom å kjøre, men er litt usikker på hvilken jeg skal velge.

Noen som har litt peiling? :)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhenging av hva du definerer som morsom så er nok Toyotaen den sprekeste av disse to, mens Golfen derimot gir deg en bedre kjøreopplevelse hvis unik faktoren er noe for deg.

Begge må sjekkes for rust, ser antydning til noe på høyre bakskjerm på Toyotaen.

Relativt skuddsikker motor og girkasse i Golfen, vil anta at det samme gjelder Toyotaen, dog har jeg liten kjennskap til denne generasjonen Toyotamotor.

Sett bort i fra taket er det billige reservedeler til Golfen, og med såpass lav km.stand bør det ikke dukke opp noe uventet utenom registerreim.

For håpe at eier av Golfen er bedre på vedlikehold enn bildetakning :p

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte mener du Golfen gir en bedre kjøreopplevelse?

Sportseter, bedre kvalitetsfølelse på interiør og endel bedre støydemping.

Jeg er inne i mitt 6år som eier av Golf 3, og en tidligere kollega av meg har/hadde en slik Corolla, dog 1,3.

Mye hard plast og skrangling i disse Corollaene, gir en veldig billig følelse å sitte i disse, spesielt med tanke på at setene ikke er av de beste.

På en annen side så er alle Corolla jeg har prøvd veldig lettkjørte, presis i girskifte og føles generelt mye sprekere enn de nok er.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er vel 1,6 golf spekere/morsommere enn 1,8 golfene?

Både og det.

1,8 er som regel levert med 90hk, men det finnes varianter med 75hk.

Som du er inne på så finnes det en "nyere" variant av 1,6 som har 101hk, kontra den gamle som hadde 75hk.

Støtter heller ideen om Golf 2 med 1,8, da 90hk forgasser eller GTI.

Men, er nå gamle biler dette, så en må forvente litt vedlikehold..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider