Terten Skrevet Desember 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2010 Har kjøpt meg en 92 Audi 100 2.6 med start problemer, når jeg prøver og starte virker det som om den ikke får bensin. Så da etter det jeg skjønner kan det være bensin pumpa. Men om det ikke skulle være denne, hva kan det være? Kondens i tanken? hu jeg kjøpte den av sa den bare døde når hun kjørte. ingen ulyd ikke noe. bare døde. fint om noen kunne lagd en liten liste jeg kunne begynt og sjekke på. På forhånd takk!:respect Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Desember 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2010 Suser pumpen et halvt sekund når du skrur tenningen på? Sjekk (helst bytt) bensinfilter, enkel oppgave. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terten Skrevet Desember 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2010 Det jeg har sjekka hittil før jeg krøyp inn i varmen forran peisen var fordeler og tennplugger. På fordeleren går det en "sort kontakt" ut i bakkant.. denne er helt løs på min bil. kan dette ha noe med tenning og gjøre? mener jeg har hatt dette problemet på en tidligere bil jeg har hatt. og hva koster en ny fordeler? har ikke sjekket om bensin pumpa surrer og går, bensin filter blir byttet i morgen. har også sjekket reg reima, den er like hel gudsjelov. Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Desember 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2010 Det er ingen fordeler på disse motorene.Så va er d du kaller fordeler?Tviler også stært på at det er bensinfilteret,det bli aldrig så tett,at ikke bilen vil starte. Men streiker bensinpumpa,så blir det ikke liv mere,så sjekk om den summer med d samme tenning slås på..Kan være så enkelt at sikringen til pumpen har gått,det opplevde jeg en gang..Kan jo også være sikring til motorstyringen,men det er vel heller sjelden den går.. Men kan jo være andre ting også.:) Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terten Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 Her er det fordeler :) skal sies det er en 2.3 ikke 2.6.. Bensin pumpa går, får bensin.. men null gnist.. Noen sier at jeg må bytte hallgiver? men jeg aner ikke. pluggene er helt fine. Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2010 (endret) Lagde en forklaring i en annen tråd, kanskje den kan hjelpe deg å lokalisere feilen ;) http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-s2-rs2-1987-1995/241483-far-ikkje-gnist-pa-audi-90-quattro-2-3-a.html#post2640415 NB. Om du har en 2.3E så har du ikke tenningsforsterker inni bilen, den står ved siden av coilen! Endret Desember 20, 2010 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terten Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 hmmm 1. Fått ny fordeler med hallgiver 2. Stilt motor på tenningspunktet på kamdrevet 3. Montert fordeler (rotor på Syl 1) 4. Fått svigerfar til og vri om nøkklen men jeg prøver meg frem og vri litt på fordeler 5. Motor brumma litt (mulig overskudd fra bensin i syl som tente) 6. Får gnist og bensin 7. Ellers skjer det ikke så mye! En som sa til meg at den har fått kuldesjokk? Den har stått ute i ca 1 mnd uten og starta. Skal ut i dag og spraye over alle kontakter jeg finner, med 5-56? noen som sa det kunne hjelpe. Ellers hører jeg folk si at jeg burde finne ett verksted med varme og la den stå og tine over natta. Det ville muligens hjelpe. Men her i Horten har jo alle enten ikke stort nok verksted eller så har de en jævlig bakke opp! men men.. Kom gjerne med tips til meg! begynner og bli desperat! :drunk: Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 Rotor skal peke såvidt forbi syl. 1 når veiv er i ØD. Videre justering er ikke nødvendig før motor har startet. Kommer det bensin ut kaldstartsdysa? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terten Skrevet Januar 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Rotor skal peke såvidt forbi syl. 1 når veiv er i ØD. Videre justering er ikke nødvendig før motor har startet.Kommer det bensin ut kaldstartsdysa? Den får bensin og gnist, men om det kommer fra kaldstartdysa aner jeg ikke, hvor sitter den? Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Den får bensin og gnist, men om det kommer fra kaldstartdysa aner jeg ikke, hvor sitter den? Sitter på innsuget på siden mot mengdefordeleren, er den eneste elektrisk styrte dysen så er lett å finne ;) Det går 6 rør fra mengdefordeleren, en til hver dyse. Den siste går til kaldstartsdysa (startventil). Denne skal være åpen noen sekunder etter oppstart på kald motor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terten Skrevet Januar 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2011 kommer bensin her ja. nå prøvde jeg og stille inn på nytt, på ØD og rotor i senter på det lille merke på fordeler huset forbi syl 1. skal prøve og starte i dag etter jobb når batteriet er ladet opp.. Skal kunne gå ann og dra den igang nå oxo tru? selv om jeg ikke får startet vanlig? siden den får gnist og bensin. Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terten Skrevet Januar 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 (endret) Fant ut av dette nå, viste seg at den hadde hoppet over på reg reima. SÅ får håpe det ikke har gjort noe skade :S Foresten hva er normalt olje trykk? Endret Januar 18, 2011 av Quattro73 Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arius Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 BAR / omdr/min 2,0 / 2000 Siter [Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi] [Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ] [Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ] X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 Reima er enkel å få på plass igjen da merkene ikke er til å ta feil av. Du har en strek på svinghjulet og ett merke på kamdrevet. Strammemekanismen for reima er tre stk M6 skruer, viser på bilde under. Sett reima riktig timet og ta en kompresjonstest. Normalt oljetrykk er ~1.5 bar på tomgang og ~5 bar på turtall. Noe høyere trykk ved tomgang og kald olje. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.