Gå til innhold

Hjelp! Brent lukt og kjølevesken forsvant på minutter

Mike Moore

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ikke veldig bilkyndig så derfor henvender jeg meg her i håp om at noen kan hjelpe meg med svar.

Jeg arvet en MB E-Klasse 220 Automat 2005 mod. som har virket helt fint, frem til nå.

Men da jeg rygget (ca 30 m) ut fra jobben i kveld kom en sterk lukt av noe brent. Det eneste jeg kan forklare det som er typisk "brent clutch lukt". Jeg stusset over dette men kjørte ut fra parkeringsplassen og videre hjemover. På turen hjem ble varmeapparatet aldri varmt, blåste kun kald luft. Etter ca 10 min kjøring (fra start) begynte ikonet for lite kjølevæske å lyse. Jeg kjørte da straks til nærmeste bensinstasjon for å fylle. Jeg fylte 1,5L med ny kjølevæske og trodde alt skulle ordne seg, men det gjorde det jo ikke. Jeg rygget ut og så en diger våt flekk under der bilen hadde stått. Lampa begynte å lyse igjen, noe som tyder på at all væsken jeg hadde fylt på var borte igjen.

Bilen begynte å lage en lyd som jeg nærmest kan forklare som en "slitt viftereim".

Jeg parkerte da bilen og tok beina hjem.

Når sant skal sies kjørte jeg over en 30-40cm høy brøytekant for å komme inn forran blokken min tidligere på dagen. Kan det være en sammenheng?

Er det noen som kan tenke seg hva problemet kan være? Kun en slange som har hoppet av fks eller tror dere at det er noe "mye værre"?

Jeg skjønner at bilen må på verksted, men hvis noen har vært borti dette problemet tidligere og kan gi meg et svar vil jeg sove mye bedre i natt.

Alle svar mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider