Gå til innhold

beste grunner til å ikke jobbe...

Ranger emnet

Turbobenni

Anbefalte innlegg

hei. jeg jobber for tiden på maccern da jeg tok meg ett lite friår fra skole. jeg har det sinnsyke problemet med at sjefen osv ringer på fridagene mine (alle fridagene), og spør om jeg kan komme på jobb grunnet sykdom..

jeg skrur veldig mye på bil og bruker dette som unnskyldning til å ikke jobbe, jeg sier at jeg står her med motoren i deler osv...

men sjefen fortsetter å mase. jeg har i skrivende stund fridag, og jeg prøver faktisk å selge unna en av bilene mine, men sjefen skjønner visst ikke det. er ikke bare å si nei og legge på heller, for da blir jeg satt opp på drittskift fremover, må liksom ha en skikkelig grunn. han sier at hvis jeg jobber: "kan du få fri en annen dag" osv..

er det noen som har forslag til hva som kan få sjefen til å tie med en gang ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også friår og har igrunn bestemt meg for å sette jobben øverst på lista over prioriteringer. Ringer sjefen så møter jeg på jobb. Det viser god arbeidsmoral og er ikke negativt mtp refferanse fra sjefen din.

Ellers så får du bare høflig si at du dessverre ikke kan i dag da du har alt for mye å gjøre og du bør bli ferdig med det så fort som mulig etc. Har sjefen litt vett så forstår han det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det som en mann og dra på jobb. Greit og stille opp når bedriften er under bemannet

sant nok, og det har jeg gjort maaaange ganger uten å få noe spessielt ekstra for det. begynner å bli lei nå, så er ikke hver gang jeg gidder å jobbe. er satt opp endel ekstra i jula, så skulle bare mangle at jeg trenger fri i dag.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også friår og har igrunn bestemt meg for å sette jobben øverst på lista over prioriteringer. Ringer sjefen så møter jeg på jobb. Det viser god arbeidsmoral og er ikke negativt mtp refferanse fra sjefen din.

Ellers så får du bare høflig si at du dessverre ikke kan i dag da du har alt for mye å gjøre og du bør bli ferdig med det så fort som mulig etc. Har sjefen litt vett så forstår han det.

sier at jeg har litt å gjøre på bilen, men det kunne jeg jo ta en annen dag da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa er en ting og møte opp noen ganger pga sykdom...jeg står og gjerne over et par skift pga sånt...men av og til kan det bli for mye...det må vel sjefen og forstå at man har faktisk et privatliv... nytter ikke og komme og si at han skal ta det som en mann og møte opp...sier nei av og til jeg...hadde jeg hatt en slik sjef hadde jeg slutta

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ringte den "ekte" sjefen og sa at det var i orden. han skjønte tydeligvis problemet mitt :)

Det var jo bra det ordna seg :) som jeg sa, en sjef med litt vett vil forstå.

Jeg for min del stikker nå på jobb, på fridagen min, siden det plutselig var så mye å gjøre.. litt kjipt siden jeg skulle skru bil, men det kan jeg alltids gjøre i kveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

that ^

Glad jeg har 07-16 jobb med en ikke eksisterende mengde overrtid. Fri jul og påske, inneklemte dager, helligdager, 3 uker sommerferie , 1 ferieuke til+ enda noen innarbeidede dager som blir til overs etter jul og påske.. så mellom 16.00-07.00+ helgene, dvs er ferdig 14.00 på fredag. Og det nevnt over, da er det FRI/FERIE/HELG/OSV :D

Jeg liker røde dager som faller på torsdag eller tirsdag(jule og nyttårskvelden på onsdag gir best uttelleing) :D. Jula i år er dårlig deal:(

3 dager til nå så ble det jammen jul i år også :)

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det som en mann og dra på jobb. Greit og stille opp når bedriften er under bemannet

Uenig! Ta det som en mann og SI I FRA om at man er misfornøyd med hele greia.

Det er greit å stille opp om det trengs ja, men her høres det jo ut som det skjer ved hver bidige fridag. Og det er da sjefen sin oppgave å sørge for at han har nok ansatte.

Enkelte mennesker har da et liv utenfor jobb også. Kjenner jeg type McDonalds og den slags jobber rett er det veldig sjelden man får en klapp på skulderen for å stille opp mer enn nødvendig.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider