Gå til innhold

A6 2,5tdi - Bytte til PP764

Ranger emnet


SierraTyphoon

Anbefalte innlegg

Skal til å bytte dyser nå snart, har PP764 liggende :D

Men lurer i den sammenheng på om noen andre har gjort jobben før?

 

Jeg har jo denne å se etter hvordan selve spissene skal byttes: http://pics2.tdiclub.com/pdf/injector_install_howto.pdf

 

Men er det noe mer som skal gjøres, er det bare å bytte dem, og så starte rett opp, uten å gjøre noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta til PP764 selv, enkel jobb :) den howto'en du har linka til er god og oversiktlig, brukte den når jeg bytta og.

 

Er stortsett bare å følge det som står, være forsiktig med rørene, ikke overtrekke noe. Ha masse papir tilgjengelig så du slipper dieselsøl nedeover blokka.

 

Opplevde en fæl tikkelyd etter operasjonen var utført, som viste seg var lekkasje rundt den nye kobberskiva på en av dysene.

-Symptomet på dette var at når det ble ladetrykk, kom det en høylytt tikkelyd, og jeg så det var nedsotet rundt en av dysene. Da lakk det gjennom kobberskiven.

 

HUSK:

Ved å varme opp de nye/gamle kobberskivene, så mykner du opp kobberen, som gjør at de tetter mye bedre en når de er herdet.

Dette må du nok gjøre.

 

Sender deg en PM også jeg..

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men hva koster nye dyser/spisser, og hvor får man kjøpt dem?

Trenger sårt nye dyser til min R5,da den er sinnsykt tungstartet for tiden, og går elendig.. :|

 

Har forresten hørt at dysene/spissene ikke tåler luft. Da blir dem ødelagt.. Er dette sant? :p

Endret av esbandos

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ikke ligge i fri luft nei, da ruster de fort :) Betalte vel 2000 for 5 nye dyser til min A6, PP764 ..

 

Her kan du få tak i dyser, enten originalstørrelse, eller i grunn hvilken størrelse du "vil" etter hva jeg har forstått: (hørt mye bra om fyren)

Anders Christiansen

Mobil 93 82 27 83

E-post anders@ecconor.no

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.. :D

 

Er PP764 større enn org dyser? Mye isåfall? Trenger man å gjøre noe annet med motoren annet enn å bytte dysene? Min bil er en chippa 115hk R5 hvis det har noe å si.. :)

Og har 0.9-1.1bar i turbotrykk. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.. :D

 

Er PP764 større enn org dyser? Mye isåfall? Trenger man å gjøre noe annet med motoren annet enn å bytte dysene? Min bil er en chippa 115hk R5 hvis det har noe å si.. :)

Og har 0.9-1.1bar i turbotrykk. :)

 

Da har jeg ca samme motor som deg.

 

Hvis jeg ikke har missforstått helt, så er det slik:

PP520 ca samme som AAT (115 hk, 214.6 µm)

PP502 ca samme som AEL (140hk, 0.222 µm)

PP764 litt større enn PP502 (226.0 µm)

 

Tidligere var det en større versjon av PP502 som var større enn PP764, så noen steder sier dem det (men det er ikke riktig nå lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ca samme motor som deg.

 

Hvis jeg ikke har missforstått helt, så er det slik:

PP520 ca samme som AAT (115 hk, 214.6 µm)

PP502 ca samme som AEL (140hk, 0.222 µm)

PP764 litt større enn PP502 (226.0 µm)

 

Tidligere var det en større versjon av PP502 som var større enn PP764, så noen steder sier dem det (men det er ikke riktig nå lengre)

 

Hmm... Trenger man gjøre noe med motoren da? Justere dieselmengde/bytte dieselpumpe ellernoe? Eller er det bare å bytte dyser og tut og kjør? :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Trenger man gjøre noe med motoren da? Justere dieselmengde/bytte dieselpumpe ellernoe? Eller er det bare å bytte dyser og tut og kjør? :P

 

Jeg lurer på om PP764 muligens er litt store, men jeg vil i hvert fall prøve dem.

Skal egentlig ikke være nødvendig å gjøre noe annet enn å bytte, i værste fall justere litt med vag-com. Vet at man må justere litt på biler med VNT turbo, men det skal ikke være nødvendig for oss med WG slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta bare dyser, og planla å chippe bilen, men nå er det ikke lenge før bilen kommer for salg, så da bruker jeg penger på S6en heller :p

 

Min erfaring er bedre drag, merkbart på bunn, og at den soter litt mer :p

 

En bekjent av meg bytta til PP764, og chippet bilen med programvare fra TS-Racing, og de som chippa bilen sa at dysene var i største laget for hva turboen klarte yte "maks", så det er potensiale for steget videre forhold til bare chip.

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg har jo da igrunn større turbo enn org.. Har bytta turbo til en annen sak fra en 140-150hk tdi.. Var større den i forhold til den som står på 115hk'en.. Ikke i merkbar størrelse for det blåtte øyet, men når jeg googlet specsa på dem, var det større eksos og komp.hus.. :)

 

Men da veit jeg det.. Da blir det nye dyser over nyttår.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Når bytter du dyser da? I nærmeste framtid?

Må isåfall si ifra hvordan det gikk, og om du trengte å gjøre noe annet med motoren etter bytte..

 

Litt usikker på akkurat når, planla å få gjort det for 2 dager siden, men så var det noe annet som dukket opp, men får forhåpentligvis gjort det en av de nærmeste dagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta bare dyser, og planla å chippe bilen, men nå er det ikke lenge før bilen kommer for salg, så da bruker jeg penger på S6en heller :p

 

...

 

What!? skal du selge bilen din? Den er jo så fin! Du burde heller bare trimmet den litt ekstra, finnes jo flere som har rundt 300hk med den motoren, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår