Raatentaa Skrevet Desember 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2010 (endret) Har fått inn en 95stv, der er termostaten åpen, dvs ødelagt :) Så har jeg en vanlig 93 modell som står, og den har relativt ny termostat... Så er spørsmålet, KAN jeg bare ta ut den og ikke gidde å fylle opp væsken igjen? (mister jo en del væske når en tar ut termostaten) jeg kjører ikke med den bilen nå!! Er jo snakk om minusgrader og luft i kjølesystemet på bilen som ikke skal kjøres! Endret Desember 26, 2010 av Raatentaa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2010 Om den ikke skal brukes så gjør det ikke noe, du tynner jo ikke ut vannet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raatentaa Skrevet Desember 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2010 Nei, sant det! Er klar over at det ikke tynnes ut, da blir det slik at jeg bare rapper den "nye" fra gamlebilen!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2010 Ser ikke helt hvordan du skal klare å bytte termostat uten å miste store deler av kjølevannet, altså med tanke på at termostaten sitter i bunn av vannpumpa, altså bortimot nederst i systemet. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sivertt Skrevet Desember 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2010 Da skal du være rask.. xP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raatentaa Skrevet Desember 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2010 Hva er problemet??, ja masse vann kommer ut, men ba ikke om hjelp til å stoppe vannet, ville bare vite om motoren ville ta skade i kulden UTEN kjølevæske!!, (f.eks rim av vanndamp som får det til å ruste fortere etc etc??) Ha en fortsatt god hjul!! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Desember 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 Hva er problemet??, ja masse vann kommer ut, men ba ikke om hjelp til å stoppe vannet, ville bare vite om motoren ville ta skade i kulden UTEN kjølevæske!!, (f.eks rim av vanndamp som får det til å ruste fortere etc etc??) Ha en fortsatt god hjul!! :D Motor vil ikke ta skade av at du tapper av kald kjølevæske nei, men du må selvsagt fylle opp og lufte før du tar motor i bruk igjen. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raatentaa Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Motor vil ikke ta skade av at du tapper av kald kjølevæske nei, men du må selvsagt fylle opp og lufte før du tar motor i bruk igjen. Selvsagt ;) motoren er så bra men resten av bilen er sliten... hugger jeg den opp sparer jeg bare på motoren og forstillinga :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg