DagArne Skrevet Desember 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2010 Har av diverse årsaker ikke fått lagt om på en bil jeg har, men har helt nye sommerdekk på den. Vil det være forsvarlig å kjøre med dette selv om jeg kjører forsiktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Desember 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2010 NEI, ikke med ordentlig vinter som vi har nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Desember 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2010 Nei det er ikke forsvarlig i det hele tatt. Du kommer til å bli fullstendig Bambi på isen og vil være en STOR fare for både deg og andre. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet Desember 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2010 Dessuten, tar du sjansen og det skulle gå galt, risikerer du å få problemer med forsikringsselskapet ditt (og evt øvrigheta om personskader), fordi du har oppført deg uaktsomt med vitende og vilje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DagArne Skrevet Desember 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2010 Takk for svarene :) Hjelper vel ikke å sette to vinterdekk på forhjulene heller? når to av dekkene er sommerdekk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2010 Få tak i vinterdekk, så unngår du ulykker. Sommerdekk har ingenting med vinter å gjøre. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DagArne Skrevet Desember 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2010 Nei sant det. Måtte spørre. får ta buss hjem å hente de. Saken er at jeg hadde tenkte meg hjem å skifte de, men hadde innbrudd med bilen stående på verksted lenge å vente på deler. Fikk heller ikke tid til å hente de før det var for sent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MDS_ Skrevet Desember 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2010 Jeg sier bare Ford Econoline på sommer dekk jeg! :tannløs: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Desember 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2010 Kommer jo an på både dekk, føre og hvor man skal kjøre. Enkelte sommerdekk er M+S-merket og KAN brukes på vinterføre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Desember 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2010 Med det føret som er ute nå er det svinglatt med vinterdekk. Jeg seila rett inn i en rundkjøring tidligere i dag og bare flaks at jeg ikke kræsja. Hadde ikke jeg hatt gode vinterdekk vet jeg ikke hvordan det ville endt. Men hadde jeg hatt sommerdekk hadde jeg vel sklidd ennå. (og det er mange timer siden;)) Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_loftaas Skrevet Desember 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2010 vell, de fleste sommer dekka som er merka M+S er amerikanske regler, da amerikanerene kan resikere og få bot om de kjører på grus vei med dekk som ikkje er merka M+S :P helt ånsvake regler :P men vill på ingen måte ambefale og kjøre på vinter med de... de ser en på mønsteret, er det "V" mønster så NEI :P er egentli bare vinter hjul som er tingen :) jim Siter -Audi A6 2.5tdi familie vogn -Merc w201 300TDT XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil) XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil) Xyamaha Fzr 600 gammel mod.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DagArne Skrevet Desember 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2010 Da er vinterdekka påsatt :D før jeg begynte å kjøre, Fornøyd nå ;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Desember 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2010 (endret) HAr sommer dekk jeg ;!) hva erre dere klager over! til og med bedre grep enn 90% av bilene på veien pga grove knaster som er kutta ;) heheh Endret Desember 26, 2010 av DRFT-R Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg