Gå til innhold

Ulik Bremsekraft?

Ranger emnet

Mast3r

Anbefalte innlegg

Bremsene på bilen min har ulik kraft på hvert hjul. Har lufta 2 ganger for sikkerthskyld før jeg tok min første prøve tur med bilen og når det var litt is på veien så bremsa det først bak og ikke foran som det skulle ha vært. Lufta bremsene i en form av ''Z''.

Det gjelder en kadett 82 og det er ikke no avansert bremsesystem der, så er sikkert ikke vanskelig å fikse det, men jeg får det ikke til.

-- Opel Kadett D 1.2S 1982 --

-- Opel Rekord E 2.0S 1977 --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt an på hvilken retning i den "z"´n du luftet, begynner med høyre bak, så venstre bak, høyre foran og tilslutt venstre foran, alle bånd har riktig klaring til trommel, evt ingen bremsekaliper som henger i hvilestillingen ? er der fordelingsventil mellom for og bak krets ? om der er, virker den som den skal ? kansje den har satt seg, så den sender mest kraft bakover, siden den bremser først bak, så kan det også være at bremseskoene bak ligger for tett in til trommelen.

Hvilken type bremsevæske bruker du ? kan også være slangene som sveller innvendig, og sperrer for å slippe gjennom bremsevæske

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta ut alle bremser rør og begge hjul sylinderne bak. Tror det er noe feil med calipterne forran, men er usikker. Tenkte å demonter hele caliptern og rense den. Kom på nå at caliptern forran til høyre er svakere en den venstre side.

-- Opel Kadett D 1.2S 1982 --

-- Opel Rekord E 2.0S 1977 --

Lenke til kommentar
Del på andre sider