Kristoffersen Skrevet Desember 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 Hei! Skal bygge meg nytt eksosanlegg 3" med en lyddemper bak. Så har jeg hørt at hvis man bare har en lyddemper så kan man risikere at motoren ryker, ble veldig usikker, så jeg lurer på om det er noen her som har erfaring med det? Siter - Even Kristoffersen - Volvo 740 89 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 det er tull! en motor kan drepes på mange måter men det er ikke en av dem. hørsla di kan du derimot fint drepe på den måten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffersen Skrevet Desember 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 Hehe, det jeg tenkte meg. Syns det hørtes litt rart ut så.. Men uansett, takk. Siter - Even Kristoffersen - Volvo 740 89 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 I gamle dager, da Volvo enda solgte forgasserturbosatser for ettermontering, advarte de mot kjøring uten eksosanlegg etter turbomontering da dette kunne forårsake motorskade. Men din motor tror jeg har såpass med beskyttelsesarrangementer mot skadelig høyt turbotrykk at det ikke vil bli et problem. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffersen Skrevet Desember 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 Er ikke turbo motor, er vanlig sugemotor med elektrisk innsprøytning Siter - Even Kristoffersen - Volvo 740 89 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 Er ikke turbo motor, er vanlig sugemotor med elektrisk innsprøytning Hehe, der kan du se. Jeg tok for gitt at det var turbomotor og gadd ikke engang sjekke i hjernebarken hva FS var. Det er fortsatt ikke skadelig for motoren, men det gir neppe noen effektøkning. Bare litt tøffere lyd. Og med stor sannsynlighet en ekkel resonans i det turtallsområdet du oppholder deg 90% av tia. Noe som er kult den første dagen og slitsomt resten. På en sugemotor er hele eksosanleggets utforming med på å påvirke fyllingsgrad og effekt, og det er slett ikke sikkert at 3" rør gir høyest effekt. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 skal mye til å få noe som helst effekt bare av eksos på en standard FS motor med pulsair og andre arrangementer påmontert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffersen Skrevet Desember 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 Hm, det kan henne, men med og ta av katalysatoren skal vist gi mer effekt. Planen var jo og bygge større eksos og hive på powerfilter. Har dere noen gode forslag? Siter - Even Kristoffersen - Volvo 740 89 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 Hm, det kan henne, men med og ta av katalysatoren skal vist gi mer effekt. Planen var jo og bygge større eksos og hive på powerfilter. Har dere noen gode forslag? Jepp, jeg har et vanvittig godt forslag: La bilen være original og prøv en originalrenovering. Blir snart veteran disse her og veit du. Raka rør og powerfilter er selve djevelens påfunn fra den gang han var 14 år. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 På tidlig 80 tall når katalysatorene var omtrent helt potte tett kunne du tjene effekt på det, ja. Den katalysatoren som du har tjener du kun en ting på om du fjerner, og det er 2 feil på EU. Ikke noe annet. Forskjell på trimming og faktisk økt effek,t og psykisk effekt. Hør på herr Reodor Felgen du ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffersen Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Tja, men må vertfall ha nytt eksosanlegg. Får jeg ikke effekt, så vil jeg vertfall ha litt mer lyd kanskje. Siter - Even Kristoffersen - Volvo 740 89 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Tja, men må vertfall ha nytt eksosanlegg.Får jeg ikke effekt, så vil jeg vertfall ha litt mer lyd kanskje. Kjøp originalt. Er det ikke nice price på disse gamle bilene nå da? Jeg mener at en bruksbil ikke bør ødelegges eller gjøres mindre anvendelig gjennom gutteaktige tiltak som konfilter, raka rør, skamsenk eller trimming. Slike ting bør man gjøre på en bil nr 2 som man kan klare seg uten en stund dersom den havarerer. Hvordan jeg kan finne på å si noe slikt? Jeg har vært der og gjort det for å si det slik. Minst 3 av mine bruks-/familiebiler har fått sin dose med hjemmelaget eksosanlegg, nylonforinger, senking og annen djevelskap, med redusert bruksverdi til følge. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffersen Skrevet Desember 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2010 Tjaa, du har ganske godt poeng med det du sier, men jeg har litt lyst å bygge eksosanlegg osv sjøl. Men skal tenke på det;) Siter - Even Kristoffersen - Volvo 740 89 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Desember 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2010 da bygger du egen eksos med 2 lyddempere som originalt og den "s" svingen på slutten. den utgjør faktisk en del på resonanser inn i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2010 (endret) Ville ikke vurdert grovere eksos enn maksimalt 2,5 tom, kanskje ikke mere enn 2,25" på en såpass liten sugemotor. Er vel tilnærmet garentert lavere effekt, høyere forbruk og kanskje til og med stygg lyd. Endret Januar 1, 2011 av Einar Retta skriveleif... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.