kermitt Skrevet Desember 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2010 det er 2,25 orignalt da :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffersen Skrevet Desember 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2010 Jeg skal bygge med først en lyddemper, blir det for mye bråk, setter jeg på en til. "S" svingen, kardangen du mener kermitt ? Siter - Even Kristoffersen - Volvo 740 89 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Desember 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2010 (endret) Ikke fyr meg opp når det gjelder kardang er dere søte :) http://www.bilforumet.no/e-klassen/191400-utveksling-i-bakaksel-pa-124-a.html Endret Desember 31, 2010 av Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffersen Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 Hehe! Mente kardangbøyen som går oover kardangen. Bedre nå Reodor F? Siter - Even Kristoffersen - Volvo 740 89 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 Hehe! Mente kardangbøyen som går oover kardangen. Bedre nå Reodor F? Mnja, det ble verre Even! Kardangen er mellomakselen, og over den går ikke eksosanlegget :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 Jeg skal bygge med først en lyddemper, blir det for mye bråk, setter jeg på en til."S" svingen, kardangen du mener kermitt ? Med "S-svingen" svingen mener nok frosken den siste bøyen som går ut fra bakre potte. Vet ikke hvordan det er på 740, men på 240 er det en rørstump med 3 svinger som munner ut bak ved støtfangeren. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffersen Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 På 740 går eksosanlegget over bakakslingen i en "S" Bøy, di kaller den Kardangbøy, er nå ihvertfall det jeg har fått med meg. ;) Siter - Even Kristoffersen - Volvo 740 89 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 På 740 går eksosanlegget over bakakslingen i en "S" Bøy, di kaller den Kardangbøy, er nå ihvertfall det jeg har fått med meg. ;) Ja, jeg ser at selv bilrekvisitasjapper kaller det kardangbøy. Men det er altså feil. Kardan er betegnelsen på de universalleddene som finnes i mellomakselen. I enkelte delte bakaksler av eldre type finnes det også slike ledd, men mest vanlig er nok såkalte likeløpsledd alá de vi finner i drivakslene på en framhjulsdrevet bil. Men på gammel 740 er det stiv bakaksel og dermed ingen ledd i bakakselen whatsoever :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 Ikke fyr meg opp når det gjelder kardang er dere søte :) http://www.bilforumet.no/e-klassen/191400-utveksling-i-bakaksel-pa-124-a.html Takk for linken, husker godt den diskusjonen der... god underholdning :thumb Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffersen Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2011 Ja, jeg ser at selv bilrekvisitasjapper kaller det kardangbøy. Men det er altså feil. Kardan er betegnelsen på de universalleddene som finnes i mellomakselen. I enkelte delte bakaksler av eldre type finnes det også slike ledd, men mest vanlig er nok såkalte likeløpsledd alá de vi finner i drivakslene på en framhjulsdrevet bil. Men på gammel 740 er det stiv bakaksel og dermed ingen ledd i bakakselen whatsoever :) Jaja, er mange som sier kardangbøy, feil, å så? De fleste forstår det, og om man ikke forstår hva det er kan man alltids spørre :) Du er jamme glad i og diskutere :tannløs: Siter - Even Kristoffersen - Volvo 740 89 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg