Gå til innhold

Kraftig oljelekkasje 1.8 5V

Ranger emnet


arild65

Anbefalte innlegg

Fikk telefon fra madammen i dag. hun hadde startet opp og latt bilen gå på tomgang for å tine litt is. Temp ca minus 10. Hun ble da oppmerksom på en oljedam under bilen. Åpnet panseret og fant ut at det kom ut en støtvis oljesprut på førersiden av blokka. Har ikke fått sett på dette selv, men om noen har tips til hvor jeg kan begynne å lete når jeg kommer hjem, ville jeg sette pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg vel prøve å få tint den litt da, og kanskje bytte olje og filter også i samme rennet. Problemet er å finnet et varmt sted akkurat nå.

Er det greit å kjøre et stykke om jeg letter på oljelokket, slik at det ikke bygger seg opp trykk i systemet? Kan kanskje få satt den inn et varmt sted, men da må jeg kjør et par mil.

 

Alternativet er å vente til våren, og det er litt ugreit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg vel prøve å få tint den litt da, og kanskje bytte olje og filter også i samme rennet. Problemet er å finnet et varmt sted akkurat nå.

Er det greit å kjøre et stykke om jeg letter på oljelokket, slik at det ikke bygger seg opp trykk i systemet? Kan kanskje få satt den inn et varmt sted, men da må jeg kjør et par mil.

 

Alternativet er å vente til våren, og det er litt ugreit :)

 

Evt prøv å løft litt på oljepinnen. Kan få slept ut litt trykk der også.

Lykke til. :-)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte på olje opp til øverste på peilepinnen, gikk litt mere på enn jeg likte, nærmest et helt oljeskift... Oppdaget at det gamle oljefilteret var rimelig løst, så jeg byttet dette med et jeg hadde liggende. Prøvde å starte opp, uten oljelokk, og så at oljen veltet ut, nærmest som et islandsk vulkanutbrudd,, samtidig som det kom peselyder som hadde gjort seg i en tysk pornofilm.

 

kan det være oljefilterflensen som er sprukket, j**vlig vanskelig å se noe som helst. Tror jeg må rydde vekk litt innsug mm for å se hvor det kommer fra. Ligger vel en oljetrykkbryter der som vel har en tendens til å lekke. Tror jeg tar fri fra jobb i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte på olje opp til øverste på peilepinnen, gikk litt mere på enn jeg likte, nærmest et helt oljeskift... Oppdaget at det gamle oljefilteret var rimelig løst, så jeg byttet dette med et jeg hadde liggende. Prøvde å starte opp, uten oljelokk, og så at oljen veltet ut, nærmest som et islandsk vulkanutbrudd,, samtidig som det kom peselyder som hadde gjort seg i en tysk pornofilm.

 

kan det være oljefilterflensen som er sprukket, j**vlig vanskelig å se noe som helst. Tror jeg må rydde vekk litt innsug mm for å se hvor det kommer fra. Ligger vel en oljetrykkbryter der som vel har en tendens til å lekke. Tror jeg tar fri fra jobb i morgen:)

 

Er det ikke oljekjøler (varmeveksler olje/kjølevann) mellom blokk og oljefilter på denne da?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problemet på min audi 80,der var det en o-ring som røk rett over oljefilteret(kjøleren)

 

ble dyrere en jeg trodde,selv om pakningen ikke kostet ,mange kronene.

siden da,så har jeg alltid brukt motorvarmer når det er kaldere en -5

 

var faktisk i julen i fjord det skjedde på bilen min

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det var O-ringen mellom oljekjøleren og blokka som hadde tatt kvelden, den var blitt flat og steinhard, og det manglet et stykke som tydeligvis var blitt sprengt ut pga frostpropp i veivhusventilasjonen. Heldigvis moderate kostnader. O-ringen kostet en 40-lapp hos Møller, og jeg har vel fylt på ca 8 liter olje, hvorav minst 4 liter befinner seg på garasjegulvet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår